Ervaringen en getuigenissen van christenen ‘De weg naar zuivering’

10 september 2020

Allie was predikant in de kerk en geloofde al meer dan twintig jaar in de Heer. Ze had verre reizen gemaakt om te preken. Maar geleidelijk aan verloor ze haar gevoel voor de leiding van de Heer en ontbrak het haar preken aan nieuw licht. Ze bleef maar zondigen en belijden en kon zich niet aan de lessen van de Heer houden. Hierdoor raakte ze gefrustreerd. Toen ze het Bijbelvers “Want zonder heiliging zal niemand de Heer zien” (Hebreeën 12:14) had gelezen, vreesde ze dat ze niet kon binnengaan in het hemelse koninkrijk als de Heer kwam omdat ze in zonde leefde en geen heiligheid had bereikt. En dus begon ze nog meer de Bijbel te lezen, te vasten en te bidden, maar allemaal vergeefs. Bij toeval ontdekt Allie op een dag een website waar ze de woorden van Almachtige God leest. Ze is onmiddellijk geïntrigeerd en haar verdroogde geest wordt bewaterd. Door studie en onderzoek ontdekt ze ten slotte de oorzaak waardoor ze leeft in zonde waarvan ze zich niet kan losmaken en ze vindt de weg om te worden gereinigd van haar verdorvenheid.

De bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap. www.debijbel.nl

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Geef een reactie

Delen

Annuleren