Dagelijkse woorden van God: Oordeel in de laatste dagen | Fragment 81

In geen enkel tijdperk doet God het werk nog eens over. Aangezien de laatste dagen zijn aangebroken, zal Hij het werk doen dat Hij in de laatste dagen doet en openbaren wat Zijn volledige gezindheid in de laatste dagen is. Met de laatste dagen wordt verwezen naar een apart tijdperk, één waarin Jezus zei dat jullie zeker rampspoed en aardbevingen, hongersnoden en plagen zullen ondervinden waaruit zal blijken dat dit een nieuw tijdperk is, en niet langer het oude Tijdperk van Genade. Stel dat, zoals men zegt, God voor eeuwig hetzelfde blijft, Zijn gezindheid altijd barmhartig en liefdevol is, Hij de mens lief heeft als Zichzelf, en Hij eenieder verlossing biedt en de mens nooit haat; zou Zijn werk dan ooit ten einde kunnen komen? Toen Jezus kwam en aan het kruis genageld werd, waarmee hij Zichzelf opofferde voor alle zondaars en Zichzelf offerde op het altaar, had Hij het verlossingswerk al volbracht en het Tijdperk van Genade voltooid. Wat voor nut zou het dan hebben om het werk van dat tijdperk te herhalen in de laatste dagen? Zou het geen ontkenning zijn van het werk van Jezus om hetzelfde nog eens te doen? Als God het werk van de kruisiging niet volbracht toen Hij in deze fase kwam, maar liefdevol en barmhartig bleef, zou Hij het tijdperk dan ten einde kunnen brengen? Zou een liefdevolle en barmhartige God in staat zijn om het tijdperk ten einde te brengen? In Zijn laatste werk om het tijdperk af te sluiten, omvat Gods gezindheid tuchtiging en oordeel, waarmee Hij alles onthult wat onrechtvaardig is om publiekelijk te oordelen over alle volken, en te vervolmaken wie Hem oprecht liefhebben. Alleen een dergelijke gezindheid kan het tijdperk ten einde brengen. De laatste dagen zijn al aangebroken. Alle dingen in de schepping zullen worden geclassificeerd naar soort en ingedeeld in verschillende categorieën op basis van hun aard. Dit is het moment waarop God de uitkomst van de mensheid en haar bestemming onthult. Als mensen geen tuchtiging en oordeel ondergaan, kan hun ongehoorzaamheid en ongerechtigheid niet aan het licht gebracht worden. Alleen door tuchtiging en oordeel kan de uitkomst van de hele schepping geopenbaard worden. De mens toont zijn ware aard pas wanneer hij wordt getuchtigd en geoordeeld. Het kwaad zal bij het kwaad worden geplaatst, het goede bij het goede, en de gehele mensheid zal naar soort worden ingedeeld. Door tuchtiging en oordeel zal de uitkomst van de hele schepping worden geopenbaard, opdat de kwaden gestraft kunnen worden en de goeden beloond en alle mensen onderworpen worden aan de heerschappij van God. Al dit werk moet bereikt worden door rechtvaardige tuchtiging en oordeel. Omdat de verdorvenheid van de mens een hoogtepunt heeft bereikt en zijn ongehoorzaamheid buitengewoon buitensporig is geworden, kan alleen Gods rechtvaardige gezindheid, die hoofdzakelijk bestaat uit tuchtiging en oordeel en die in de laatste dagen wordt geopenbaard, de mens volledig transformeren en compleet maken. Alleen deze gezindheid kan het kwaad blootleggen en zo alle onrechtvaardigen zwaar straffen. Daarom is een gezindheid als deze doordrenkt met het belang van het tijdperk, en de openbaring en tentoonspreiding van Zijn gezindheid worden gemanifesteerd omwille van het werk van elk nieuw tijdperk. Het is niet zo dat God Zijn gezindheid willekeurig en zonder betekenis onthult. Stel je voor dat God, door de uitkomst van de mens tijdens de laatste dagen te onthullen, hem nog steeds oneindig veel barmhartigheid en liefde zou schenken en liefdevol jegens hem zou blijven, stel je voor dat Hij de mens niet aan een rechtvaardig oordeel zou onderwerpen maar hem juist tolerantie, geduld en vergeving zou tonen, en dat Hij de mens zou vergeven, ongeacht de ernst van zijn zonden, zonder een greintje rechtvaardig oordeel: wanneer zou Gods hele management dan ooit ten einde worden gebracht? Wanneer zou een dergelijke gezindheid de mensheid naar haar juiste bestemming kunnen leiden? Neem bijvoorbeeld een rechter die altijd liefdevol is, een rechter met een vriendelijk gezicht en een zachtmoedig hart. Hij houdt van mensen, ongeacht de misdaden die ze misschien begaan hebben, en hij benadert ze liefdevol en toegeeflijk, wie ze ook zijn. Wanneer kan hij dan ooit een rechtvaardig vonnis bereiken? In de laatste dagen kan alleen een rechtvaardig oordeel de mens indelen naar soort, en de mens een nieuw rijk binnenleiden. Op deze manier wordt het hele tijdperk ten einde gebracht door Gods rechtvaardige gezindheid van oordeel en tuchtiging.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, De visie van Gods werk (3)

Gods rechtvaardige oordeel aan het einde der tijden classificeert de mensheid

Couplet 1

In Zijn laatste werk om het tijdperk af te sluiten, is Gods gezindheid er om te tuchtigen, om te openbaren wat onrechtvaardig is, over alle mensen te oordelen en te vervolmaken wie Hem waarlijk liefhebben. Deze gezindheid kan het tijdperk voltooien.

Couplet 2

De laatste dagen zijn nu! Heel de schepping wordt ingedeeld naar aard en naar soort. Dit is het moment dat God ’t lot en de bestemming van de mensheid toont. Zonder oordeel kan de ongehoorzaamheid van de mens niet worden onthuld.

Refrein

Alleen door tuchtiging en oordeel wordt het lot van de schepping zichtbaar en de ware aard van de mens onthuld. Kwaad komt bij kwaad, goed bij goed. Kwaad wordt gestraft, het goede wordt beloond. Mensen worden ingedeeld naar hun soort, onderworpen aan Gods macht.

Couplet 3

De verdorvenheid van de mens heeft haar piek bereikt, hun ongehoorzaamheid is ernstig. Alleen Gods rechtvaardige gezindheid van tuchtiging en oordeel kan de mens volledig veranderen en voltooien, kwaad onthullen, onrechtvaardigen straffen.

Couplet 4

Zo’n gezindheid omvat de betekenis van het tijdperk. God onthult Zijn gezindheid voor het werk van elk nieuw tijdperk. Hij doet het niet willekeurig of zonder betekenis.

Refrein

Alleen door tuchtiging en oordeel wordt het lot van de schepping zichtbaar en de ware aard van de mens onthuld. Kwaad komt bij kwaad, goed bij goed. Kwaad wordt gestraft, het goede wordt beloond. Mensen worden ingedeeld naar hun soort, onderworpen aan Gods macht.

Couplet 5

Als in de laatste dagen, wanneer ’t menselijk lot bekend wordt, God nog steeds compassie en liefde toont, zonder oordeel, maar verdraagzaam en vergevend, hoe zwaar ook de zonde van de mens was, wanneer zou Zijn managementplan dan eindigen en de mens ’t juiste lot ondergaan?

Refrein

Alleen door tuchtiging en oordeel wordt het lot van de schepping zichtbaar en de ware aard van de mens onthuld. Kwaad komt bij kwaad, goed bij goed. Kwaad wordt gestraft, het goede wordt beloond. Mensen worden ingedeeld naar hun soort, onderworpen aan Gods macht.

Outro

Slechts rechtvaardig oordeel kan de mens indelen naar soort en hem een gloednieuw rijk binnen brengen, dus Gods rechtvaardige gezindheid brengt dit hele tijdperk ten einde.

Naar Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, De visie van Gods werk (3)

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud