Kerkfilm | Wat is precies het verband tussen gered zijn en het koninkrijk der hemelen binnengaan? (Uitgelicht fragment)

29 januari 2019

Veel mensen geloven dat door te geloven in de Heer Jezus hun zonden vergeven worden, dat ze gered worden door hun geloof. En bovendien dat mensen die eenmaal gered zijn, voor altijd gered zijn. En dat als de Heer terugkomt, ze kunnen worden opgenomen en het koninkrijk der hemelen binnengaan! Toch zei de Heer Jezus: “Niet iedereen die tegen mij zei, Heer, Heer, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan; maar hij die de wil doet van mijn Vader, die in de hemelen is” (Matteüs 7:21). Deze mensen die “Heer, Heer” roepen, zijn allemaal mensen die zijn gered door hun geloof in de Heer. Dus waarom kan dan niet ieder van hen het koninkrijk der hemelen binnengaan? Wat is hier aan de hand? Wat is precies het verband tussen gered worden en het koninkrijk der hemelen binnengaan?

Een deel van het materiaal uit deze video is afkomstig van:

Sommige bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap. www.debijbel.nl

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Delen

Annuleren