Gospel film ‘Gezegend zijn de armen van geest’ (Nederlandse ondertiteling)

27 februari 2019

Cho Yeonghan is pastor in een kerk in Zuid-Korea. Gedurende tientallen jaren diende hij de Heer blijmoedig en verwierf respect van zijn medegelovigen. De laatste jaren raakte zijn kerk echter meer en meer in verval. Slecht gedrag werd vanzelfsprekend en vaak raakte zelfs hij diep verwikkeld in zonde. Daardoor voelde hij zich ellendig en erg verward. Na lang nadenken gaf hij zijn werk als pastor op en verliet zijn positie en ging op zoek naar een kerk met het werk van de Heilige Geest, in de hoop dat hij in staat zou zijn om de weg te vinden die hem van zijn zonden zou bevrijden. Hij bezocht verschillende denominaties, maar hun mistroostigheid en corruptie maakten dat hij zich nog eenzamer, verwarder en hopelozer voelde. Hij riep God aan: “Heer! Waar bent u?” Toen Cho Yeonghan het werk van Almachtige God van de laatste dagen bestudeerde, was hij blij verrast om te ontdekken dat het woord van Almachtige God vol is van gezag, kracht en de enige waarheid is! Na het aanhoren van de gemeenschap en getuigenissen van de getuigen van De Kerk van Almachtige God, leerde Cho Yeonghan van het woord van Almachtige God dat als gelovige in de Heer Jezus, zijn zonden hem waren vergeven en hij door Gods genade was gered. En dat betekent dat God hem nooit meer als zondaar zou beschouwen en hij gerechtigd is om voor God te verschijnen, te bidden en zich in Gods genade en zegeningen te behagen. Echter, vanwege zijn diepgewortelde zondige karakter wordt hij nog steeds beheerst door zonde en kan hij niet heilig worden. Alleen door het accepteren van het oordeel en de tuchtiging van het woord van Almachtige God van de laatste dagen, kan hij beetje bij beetje loskomen van de zonde, werkelijke reiniging en redding verkrijgen en door God in Zijn koninkrijk worden geleid. Nu was Cho Yeonghan vervuld van vreugde en aanvaardde hij blijmoedig het werk van de laatste dagen van Almachtige God en keerde terug om voor Gods troon te staan.

Een deel van het materiaal uit deze video is afkomstig van

NASA

Sommige bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap. www.debijbel.nl

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Geef een reactie

Delen

Annuleren