Christelijke Crosstalk ‘Oog in oog met de pandemie’ | Hoe toon je berouw aan God om door Hem beschermd te worden (Nederlandse ondertiteling)

14 augustus 2020

Terwijl deze pandemie zich steeds verder over de wereld verspreidt, krijgen veel mensen het gevoel dat er grote rampen staan te gebeuren. Mensen raken in paniek en hebben geen idee wat ze moeten doen, behalve zich afzonderen en thuisblijven. Ze weten niet hoe ze zich tegen de pandemie kunnen beschermen of aan de grote rampen kunnen ontkomen. Lang geleden profeteerde de Heer Jezus: “Het ene volk zal tegen het andere ten strijde trekken en het ene koninkrijk zal de strijd aanbinden met het andere, er zullen zware aardbevingen komen en hongersnoden en epidemieën alom” (Lucas 21:10-11). (NBV©) De pandemie en elke andere ramp die zich voordoet, voltrekken zich met toestemming van God. Hij gebruikt ze om de mensheid te waarschuwen; om ons te zeggen dat we meteen berouw moeten tonen. Maar wat is oprecht berouw? Heel veel gelovigen denken dat intensiever bidden en biechten tegenover de Heer het ware berouw is, en dat God hen vervolgens van de grote rampen zal redden. Maar is dat werkelijk zo? Kijk naar deze dialoog, Oog in oog met de pandemie, om te ontdekken hoe we echt berouw moeten tonen aan God, nu we oog in oog staan met deze rampen.

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Delen

Annuleren