Christelijke film ‘Kloppen aan de deur’ | Hoe de wijze maagden de terugkeer van de Heer verwelkomen

10 februari 2021

Tweeduizend jaar geleden profeteerde de Heer Jezus: “En rond middernacht werd er geroepen: ‘Kijk, de bruidegom komt; ga uit om hem te ontmoeten’(Matteüs 25:6). “Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij(Openbaring 3:20). (NBV©) Tweeduizend jaar lang hebben gelovigen in de Heer aandachtig gewacht tot de Heer bij hen zou aankloppen, dus hoe zal Hij bij de mensheid aankloppen als Hij eenmaal terugkeert? In de laatste dagen hebben sommige mensen getuigd dat de Heer Jezus is weergekeerd als de geïncarneerde Almachtige God, dat Hij het werk van het oordeel in de laatste dagen verricht. Dit nieuws heeft de hele religieuze wereld op zijn grondvesten doen schudden.

Yang Aiguang, hoofdrolspeler in de film, gelooft al tientallen jaren in de Heer en heeft altijd enthousiast gewerkt en gepredikt, in blijde afwachting van de wederkomst van de Heer. Op een dag staan er twee mannen voor zijn deur die Yang Aiguang en haar man komen vertellen dat de Heer Jezus is teruggekeerd, en zij delen met hen de woorden van Almachtige God. Ze zijn diep ontroerd door de woorden van Almachtige God, maar omdat Yang Aiguang voortdurend is blootgesteld aan de misvattingen, misleidingen en inperkingen van de pastors en de ouderlingen, wijst zij de getuigen van De Kerk van Almachtige God de deur. Ook daarna echter blijven de getuigen telkens weer aankloppen en lezen zij de woorden van Almachtige God voor aan Yang Aiguang, om zo te getuigen van Gods werk in de laatste dagen. In die periode wordt Yang Aiguang voortdurend misleid en gedwarsboomd door de pastor, en haar twijfels blijven dan ook. Nu zij de woorden van Almachtige God heeft gehoord, begint Yang Aiguang echter inzicht te krijgen in de waarheid en doorziet ze de geruchten en misvattingen die door de pastors en de ouderlingen worden verspreid. Eindelijk begrijpt ze hoe de Heer bij Zijn terugkeer in de laatste dagen bij de mensen aanklopt, en hoe wij Hem dienen te verwelkomen. Nu de mist is opgetrokken, hoort Yang Aiguang eindelijk de stem van God en ziet ze in dat Almachtige God waarlijk de terugkeer van de Heer Jezus is!

Een deel van het materiaal uit deze video is afkomstig van:

Vidsplay.com

Sommige bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap. www.debijbel.nl

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Geef een reactie

Delen

Annuleren