Gospel film ‘opname in gevaar’ | De ervaring van een ouderling te worden opgenomen voor Gods troon (Nederlandse ondertiteling)

15 juli 2019

Zhao Zhigang werkt als ouderling in de plaatselijke kerk in China. Zoals zoveel christenen is het zijn grootste hoop als gelovige in de Heer om bij leven te worden opgenomen, de Heer te ontmoeten en samen met Hem te heersen. In 1999, nadat de kerkleider de boodschap had doen uitgaan: “In het jaar 2000 zal de Heer wederkeren, en Zijn gelovigen zullen bij leven worden opgenomen”, was hij zelfs nog enthousiaster dan voorheen. Vervuld van geloof en vertrouwen, zag hij de toekomst vol hoop en verwachting tegemoet … Toen het jaar 2000 echter was verstreken, was zijn hoop in rook opgegaan. Er deed zich een ongekende geloofscrisis voor binnen zijn denominatie, en hij vroeg zich onwillekeurig af of hij wel het juiste pad had gekozen.

Nadat het evangelie van de neerdaling van het koninkrijk van Almachtige God zich door zijn denominatie had verspreid, ontspon zich een diepgaande discussie tussen Zhao Zhigang en een groep medewerkers met predikers van De Kerk van Almachtige God. Deze discussies richtten zich op de overtuigingen die ze jarenlang binnen hun denominatie hadden aangehangen … Uiteindelijk werd het Zhao Zhigang overduidelijk dat ze waren misleid en in verwarring gebracht door religieuze antichristen. Hij besefte nu ineens wat de waarheid was en aanvaardde zo het werk van Almachtige God. Uiteindelijk werd hij voor Gods troon opgenomen, waar hij spontaan en klaaglijk uitriep: “Mijn opneming was waarlijk in gevaar”.

Een deel van het materiaal uit deze video is afkomstig van:

NASA

Sommige bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap. www.debijbel.nl

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Geef een reactie

Delen

Annuleren