Prekenreeks: Streven naar het ware geloof | Wat bedoelde de Heer Jezus werkelijk toen Hij aan het kruis “Het is volbracht” zei?

13 november 2021

Zij die in de Heer geloven denken allemaal dat toen de Heer Jezus aan het kruis de woorden ‘Het is volbracht’ sprak, Hij bedoelde dat Gods werk om de mensheid te redden volledig was voltooid. Dit is waarom ze er zeker van zijn dat de Heer niet nog meer reddingswerk uit zal voeren wanneer Hij terugkeert, maar dat Hij alle gelovigen rechtstreeks op zal nemen in het hemelse koninkrijk. Dit is iets waar zij die in de Heer geloven veel vertrouwen in hebben, maar is hier wel een Bijbelse basis voor? Wordt dit bevestigd door de Heilige Geest? Heeft de Heer Jezus ooit gezegd dat Hij geen ander werk meer zou doen om de mensheid te redden? We kunnen zonder twijfel zeggen dat dit niet het geval is. Dus wat bedoelde de Heer Jezus toen Hij zei: ‘Het is volbracht’? In deze aflevering van ‘Streven naar het ware geloof’ onderzoeken we samen de waarheid hierover en leren we Gods werk beter kennen.

De Kerk van Almachtige God: https://nl.godfootsteps.org/

Evangelie van de komst van het Koninkrijk: https://nl.kingdomsalvation.org/

【Sommige bijbelteksten zijn ontleend aan de Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap. www.debijbel.nl

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Geef een reactie

Delen

Annuleren