Dagelijkse woorden van God: Gods gezindheid en wat Hij heeft en is | Fragment 261

02 augustus 2020

Alles in deze wereld is aan het veranderen door de gedachten van de Almachtige en onder Zijn ogen. Dingen waar de mens nog nooit van heeft gehoord kunnen zomaar ineens gebeuren. En dingen die de mens altijd heeft gehad kunnen wegvallen zonder dat iemand er erg in heeft. Niemand weet waar de Almachtige is en niemand begrijpt de transcendentie en grootsheid van de levenskracht van de Almachtige. Zijn transcendentie zit Hem in hoe Hij kan waarnemen wat mensen niet kunnen waarnemen. Zijn grootsheid zit Hem in hoe Hij wordt verworpen door de mensheid maar toch de mensheid redt. Hij kent de betekenis van leven en dood. Hij kent bovendien de leefregels van de mens, die Hij heeft geschapen. Hij is de basis voor al het menselijke bestaan en de Verlosser voor de wederopstanding van de mensheid. Hij bedrukt vrolijke harten zwaar met onrust en verlicht bedroefde harten met geluk. Dit is allemaal voor Zijn werk en Zijn plan.

De mensheid, die de bron van leven van de Almachtige heeft verlaten, weet niet waarom zij bestaat, en toch vreest zij de dood. Er is geen steun, geen hulp, maar de mensheid is nog steeds terughoudend om de ogen te sluiten, dapper sleept de mens zich in deze wereld door zijn eerloos bestaan in een lichaam zonder het bewustzijn van de ziel. Jij leeft ook zo, zonder hoop, hij bestaat zo zonder doel. Er bestaat alleen de God uit de legende die zal komen om hen te redden die kreunen en lijden en die wanhopig smachten naar Zijn komst. Dit geloof kan niet zodanig worden gerealiseerd in de mensen die onbewust zijn. Maar de mensen verlangen er toch naar. De Almachtige heeft medelijden met deze mensen die zwaar lijden. Maar tegelijkertijd heeft Hij genoeg van die mensen die geen bewustzijn hebben omdat Hij al te lang heeft moeten wachten op een antwoord van de mensen. Hij verlangt ernaar om te zoeken, om je hart te zoeken en je geest. Hij wil je voedsel en water brengen en je doen ontwaken zodat je niet langer honger en dorst hebt. Als je moe bent en als je de leegte van de wereld begint te voelen, wees dan niet perplex en huil niet. Almachtige God, de Uitkijker, zal je komst op ieder moment verwelkomen. Hij is naast je en wacht tot je terugkeert. Hij wacht op de dag dat je geheugen plotseling herstelt en je je realiseert dat jij van God komt maar dat je op een of andere wijze op een bepaald punt verdwaald bent geraakt en bewusteloos langs de kant van de weg bent neergevallen, en niet wist dat je een vader hebt. Je beseft dan dat de Almachtige naar je uitgekeken heeft, en al die tijd op je gewacht heeft. Hij smacht en wacht op een reactie zonder antwoord. Zijn uitkijken is van onschatbare waarde en het is voor het hart en de geest van de mens. Misschien kijkt Hij oneindig en misschien komt het nu aan zijn eind. Maar jij moet zeker weten waar precies jouw hart en geest nu zijn.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Het zuchten van de Almachtige

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Delen

Annuleren