Dagelijkse woorden van God: Intrede in het leven | Fragment 420

28 september 2020

De woorden van God overdenken en erover bidden onder het eten en drinken van Zijn huidige woorden is de eerste stap om in vrede te zijn tegenover God. Als je echt in vrede kunt zijn tegenover God, zullen de verlichting en illuminatie van de Heilige Geest met je zijn. Elk geestelijk leven wordt bereikt door in vrede te zijn in Gods aanwezigheid. Onder het bidden moet je in vrede zijn tegenover God, en pas dan kun je bewogen worden door de Heilige Geest. Wanneer je in vrede bent tegenover God onder het eten en drinken van Gods woorden, kun je verlicht en geïllumineerd worden en een waar begrip van Gods woorden verkrijgen. Wanneer je, bij je gewoonlijke activiteiten van meditatie en communicatie en het dicht naderen van God in je hart, tot vrede komt tegenover God, zul je echte nabijheid tot God kunnen genieten, echt begrip kunnen hebben van Gods liefde en Zijn werk en ware bedachtzaamheid en zorg voor Gods bedoelingen kunnen tonen. Hoe meer je gewoonlijk in vrede kunt zijn tegenover God, hoe meer je geïllumineerd zult worden en hoe beter je begrip zal zijn van je eigen verdorven gezindheid, van wat je tekortkomt, van wat je moet binnengaan, van de functie waarin je moet dienen en van waar je gebreken liggen. Dit alles wordt bereikt door in vrede te zijn in Gods aanwezigheid. Als je werkelijk diepte bereikt in je vrede tegenover God, kun je bepaalde mysteriën van de geest begrijpen, begrijpen wat God tegenwoordig in jou wil uitvoeren, een dieper begrip verwerven van Gods woorden, de essentie van Gods woorden begrijpen, de substantie van Gods woorden begrijpen, het wezen van Gods woorden begrijpen en het beoefeningspad duidelijker en nauwkeuriger zien. Als je er niet in slaagt voldoende diepte te bereiken bij het komen tot vrede in je geest, zul je maar een beetje bewogen worden door de Heilige Geest; je zult je van binnen versterkt voelen en een zekere mate van vreugde en vrede voelen, maar je zult niets diepers begrijpen. Ik heb eerder gezegd: als mensen niet elk grammetje van hun kracht inzetten, zal het moeilijk voor hen zijn om mijn stem te horen of mijn gezicht te zien. Dit verwijst naar het bereiken van diepte in je vrede tegenover God, en niet naar het verrichten van oppervlakkige inspanningen. Iemand die echt in vrede kan zijn in de aanwezigheid van God kan zichzelf bevrijden van alle wereldse banden en kan bezit door God bereiken. Allen die niet in staat zijn in vrede te zijn in Gods aanwezigheid zijn gegarandeerd losbandig en ongeremd. Allen die in staat zijn in vrede te zijn voor God zijn degenen die vroom zijn tegenover God en die naar God verlangen. Alleen zij die in vrede zijn tegenover God hechten waarde aan het leven, hechten waarde aan communicatie in de geest, dorsten naar Gods woorden en streven de waarheid na. Allen die geen waarde hechten aan het in vrede tegenover God zijn en die niet oefenen om in vrede tegenover God te zijn, zijn ijdel en oppervlakkig, gehecht aan de wereld en zonder leven; zelfs als ze zeggen in God te geloven, is dat maar lippendienst. Zij die uiteindelijk door God worden vervolmaakt en compleet gemaakt, zijn mensen die in vrede kunnen zijn in Zijn aanwezigheid. Zij die in vrede zijn tegenover God worden daarom gezegend met grote zegeningen. Mensen die in de loop van de dag nauwelijks tijd nemen om Gods woorden te eten en drinken, die druk bezig zijn met externe aangelegenheden en weinig waarde hechten aan het binnengaan van het leven – dit zijn allemaal hypocrieten zonder perspectief op toekomstige groei. Het zijn degenen die in vrede kunnen zijn tegenover God en die echt kunnen communiceren met God die Gods volk zijn.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Over je hart stil maken voor God

Alleen diegenen die stil zijn voor God focussen zich op het leven

Vers 1

Diegenen die echt stil kunnen zijn voor God zijn zij die vrij kunnen zijn van wereldlijke banden, en zij kunnen God hen laten innemen. Iemand die niet stil kan zijn voor God is een losbandig en teugelloos persoon. En zij zijn compleet op zichzelf gericht. Al diegenen die stil kunnen zijn voor God zijn de vromen die verlangen naar God. Diegenen die stil kunnen zijn voor God zijn degenen die iets geven om het leven en de gemeenschap in de geest. Diegenen die stil kunnen zijn voor God zijn degenen die dorsten naar Gods woorden. Zij die streven naar de waarheid.

Vers 2

Diegenen die het negeren stil te zijn voor God, dit niet beoefenen, zijn ijdele mensen die volledig gehecht zijn aan de wereld. Zij zijn zonder leven, hebben geen leven. Zelfs als ze beweren in God te geloven, is het niet waar, lege woorden, zo makkelijk gesproken. Zij die stil kunnen zijn, maakt God perfect en compleet, Begunstigd met ongelofelijke zegeningen. Diegenen die stil kunnen zijn voor God zijn degenen die iets geven om het leven en de gemeenschap in de geest. Diegenen die stil kunnen zijn voor God zijn degenen die dorsten naar Gods woorden. Zij die streven naar de waarheid.

Vers 3

Zij die zelden Gods woorden eten en drinken, niet geven om het leven, maar zich focussen op zaken, zij zijn hypocrieten zonder toekomst. Gods mensen zijn diegenen die echt met Hem kunnen communiceren en stil kunnen zijn voor Hem. Diegenen die stil kunnen zijn voor God zijn degenen die iets geven om het leven en de gemeenschap in de geest. Diegenen die stil kunnen zijn voor God zijn degenen die dorsten naar Gods woorden. Zij die streven naar de waarheid.

Naar Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Over je hart stil maken voor God

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Delen

Annuleren