Dagelijkse woorden van God: Intrede in het leven | Fragment 424

16 september 2020

In de huidige fase is het van cruciaal belang om eerst de waarheid te kennen en vervolgens deze in praktijk te brengen en jezelf verder uit te rusten met de ware betekenis van de waarheid. Dit moeten jullie proberen te bereiken. In plaats van alleen maar te proberen anderen je woorden te laten volgen, moet je ervoor zorgen dat ze je praktijk volgen. Alleen zo kun je iets betekenisvols vinden. Wat je ook overkomt, wie je ook tegenkomt: zo lang je de waarheid hebt, zul je stevig kunnen staan. Het woord van God is wat de mens leven brengt, niet dood. Als je, na Gods woord te lezen, niet tot leven komt maar nog altijd dood bent, dan is er iets mis met je. Als je na enige tijd veel van Gods woord hebt gelezen en veel praktische preken hebt gehoord, maar je nog steeds in een toestand van dood bevindt, dan is dat bewijs dat je niet iemand bent die de waarheid op prijs stelt, of iemand die de waarheid nastreeft. Als jullie echt probeerden God te winnen, zouden jullie je er niet op richten jezelf uit te rusten met doctrines en anderen te onderwijzen met verheven doctrines, maar zouden jullie je in plaats daarvan richten op het ervaren van Gods woord en het in praktijk brengen van de waarheid. Is dit niet wat jullie nu zouden moeten proberen binnen te gaan?

God heeft beperkt de tijd om Zijn werk in de mens te doen. Wat kan het resultaat dus zijn als je niet met Hem meewerkt? Waarom wil God altijd dat jullie Zijn woord in praktijk brengen wanneer jullie het eenmaal begrijpen? Dat is omdat God Zijn woorden aan jullie heeft geopenbaard, en jullie volgende stap is om die werkelijk in praktijk te brengen. Terwijl jullie deze woorden in praktijk brengen, zal God het werk van verlichting en begeleiding uitvoeren. Dat is hoe het moet worden gedaan. De woorden van God stellen de mens in staat tot bloei te komen in het leven, en bevatten geen elementen als gevolg waarvan de mens zou kunnen afwijken of passief zou kunnen worden. Je zegt dat je God woord hebt gelezen en beoefend, maar je hebt nog altijd helemaal geen werk van de Heilige Geest ontvangen. Je woorden zouden alleen een kind voor de gek kunnen houden. Andere mensen weten misschien niet of je de juiste bedoelingen hebt, maar denk je dat het mogelijk is dat God dat niet weet? Hoe komt het dat anderen het woord van God beoefenen en de verlichting van de Heilige Geest ontvangen, maar dat jij Zijn woord beoefent en de verlichting van de Heilige Geest niet ontvangt? Heeft God emoties? Als je bedoelingen werkelijk juist zijn en je meewerkt, zal Gods Geest met je zijn. Sommige mensen willen altijd hun eigen vlag planten, maar waarom staat God niet toe dat zij opstaan en de kerk leiden? Sommige mensen vervullen alleen maar hun functie en doen alleen maar hun plicht, en voordat ze het weten, hebben ze Gods goedkeuring verkregen. Hoe kan dat? God onderzoekt de schuilhoeken van het hart van de mens, en mensen die de waarheid nastreven moeten dat doen met juiste bedoelingen. Mensen die geen juiste bedoelingen hebben, kunnen niet stevig staan. In de kern is jullie doel om Gods woord effect te laten hebben binnen jullie. Met andere woorden: het is om een waar begrip te hebben van Gods woord in jullie beoefening ervan. Misschien is jullie vermogen om Gods woord te begrijpen gebrekkig, maar wanneer jullie het woord van God beoefenen, kan Hij deze tekortkoming verhelpen. Daarom moeten jullie niet alleen veel waarheden kennen, maar deze ook beoefenen. Dit is de grootste focus die niet te negeren valt. In Zijn 33,5 jaar verdroeg Jezus veel vernederingen en veel leed. Hij leed zozeer, alleen maar omdat Hij de waarheid in praktijk bracht, omdat Hij in alle dingen de wil van God deed en omdat alleen Gods wil Hem uitmaakte. Dit was leed dat Hij niet zou hebben ondergaan als Hij de waarheid had gekend zonder deze in praktijk te brengen. Als Jezus de leringen van de Joden had gevolgd en de farizeeën had gevolgd, zou Hij niet hebben geleden. Uit de handelingen van Jezus kun je opmaken dat de effectiviteit van Gods werk in de mens voortkomt uit de medewerking van de mens, en dit is iets wat jullie moeten erkennen. Zou Jezus zo aan het kruis hebben geleden als Hij de waarheid niet in praktijk had gebracht? Had Hij zo’n droevig gebed kunnen bidden als Hij niet naar Gods wil had gehandeld? Daarom moeten jullie lijden omwille van het beoefenen van de waarheid; dit is het soort lijden dat een mens moet ondergaan.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Wanneer je de waarheid eenmaal begrijpt, moet je die in praktijk brengen

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Delen

Annuleren