Dagelijkse woorden van God: De incarnatie | Fragment 121

20 september 2020

De mens is door Satan verdorven, en hij is de hoogste van alle schepselen van God. Daarom heeft de mens de redding door God nodig. De mens is het onderwerp van Gods redding, niet Satan; wat gered wordt is het vlees en de ziel van de mens, niet de duivel. Satan is het onderwerp van Gods vernietiging, de mens is het onderwerp van Gods redding. Het vlees van de mens is verdorven door Satan, dus het eerste wat gered moet worden is het vlees van de mens. Het vlees van de mens is diep verdorven. Het is iets geworden dat zich tegen God verzet, het bestrijdt en ontkent het bestaan van God zelfs openlijk. Dit verdorven vlees is gewoon te onhandelbaar. Niets is moeilijker om te behandelen of te veranderen dan de verdorven gezindheid van het vlees. Satan dringt het vlees van de mens binnen om er onrust te zaaien, en hij gebruikt het vlees van de mens om het werk van God te verstoren, om afbreuk te doen aan Gods plan. Zo is de mens Satan geworden, de vijand van God. De mens moet eerst overwonnen worden voor hij gered kan worden. Daarom gaat God de uitdaging aan en wordt Hij vlees om Zijn geplande werk te verrichten en de strijd met Satan aan te gaan. Zijn doel is de redding van de mensheid, die verdorven is, en de nederlaag en vernietiging van Satan, die tegen Hem rebelleert. Hij verslaat Satan door Zijn overwinningswerk van de mens, en tegelijkertijd redt Hij de verdorven mensheid. Zo lost God twee problemen tegelijk op. Hij werkt in het vlees, spreekt in het vlees en onderneemt al het werk in het vlees zodat Hij zich beter met de mens kan bezighouden en hem beter kan veroveren. De laatste keer dat God vlees wordt zal Zijn werk van de laatste dagen in het vlees worden afgerond. Hij zal alle mensen naar soort indelen, Zijn hele management afronden, en ook al Zijn werk in het vlees afronden. Nadat al Zijn werk op aarde is gedaan, zal Hij helemaal overwinnaar zijn. Door in het vlees te werken heeft God de mensheid helemaal overwonnen en voor zich gewonnen. Betekent dit dan niet dat Zijn hele management ten einde is gekomen? Als God Zijn werk in het vlees af heeft, krijgt Satan geen kans meer om de mens verder te bederven omdat hij verslagen is en God de overwinnaar is. Het werk van de eerste incarnatie van God was de verlossing en de vergeving van de zonden van de mens. Nu is er sprake van overwinningswerk en het winnen van de mensheid voor Zichzelf, zodat Satan zijn werk op geen enkele manier meer kan uitvoeren, en volledig verloren zal hebben, en de totale overwinning voor God is. Dit is het werk van het vlees en het werk wordt door God Zelf gedaan.

Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, De verdorven mensheid heeft meer behoefte aan redding door de vleesgeworden God

God, geïncarneerd in de laatste dagen, beëindigt Gods management

Vers 1

God werkt in het vlees en spreekt in het vlees, om de mens beter te kunnen overwinnen. Toen God voor het eerst vlees werd, verloste Hij de mens en vergaf zijn zonden. Nu werkt Hij aan het veroveren en verkrijgen van de mensheid.

Refrein

De laatste keer dat God vlees wordt, zal Hij het werk van de laatste dagen afronden en alle mensen indelen naar hun soort. Hij zal Zijn management beëindigen, al Zijn werk in het vlees. Nadat Zijn werk op aarde eindigt, zal Hij zegevieren.

Vers 2

Wanneer God in het vlees de mens volledig heeft verkregen en overwonnen, betekent dat dan niet dat Zijn management beëindigd is? Wanneer God Zijn werk in het vlees afrondt en regeert als overwinnaar, is Satan verslagen, kansloos om de mens te verderven. Dit is het werk, het werk van het vlees gedaan door God Zelf!

Refrein

De laatste keer dat God vlees wordt, zal Hij het werk van de laatste dagen afronden en alle mensen indelen naar hun soort. Hij zal Zijn management beëindigen, al Zijn werk in het vlees. Nadat Zijn werk op aarde eindigt, zal Hij zegevieren. De laatste keer dat God vlees wordt, zal Hij het werk van de laatste dagen afronden en alle mensen indelen naar hun soort. Hij zal Zijn management beëindigen, al Zijn werk in het vlees. Nadat Zijn werk op aarde eindigt, zal Hij zegevieren, zegevieren, zegevieren.

uit ‘Volg het Lam en zing een nieuw lied’

Meer bekijken

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Geef een reactie

Delen

Annuleren