598 Je zou Gods toetsing moeten aanvaarden in alle dingen

1 Degenen die in staat zijn de waarheid in de praktijk te brengen kunnen Gods toetsing van hun handelingen aanvaarden. Wanneer je Gods toetsing aanvaardt, wordt je hart gecorrigeerd. Als je steeds uitsluitend dingen doet opdat ze door anderen worden gezien en Gods toetsing niet aanvaardt, heb je dan God in je hart? Zulke mensen hebben geen godvrezend hart. Doe dingen niet altijd voor jezelf en houd niet altijd rekening met je eigen belangen; denk niet aan je eigen status, prestige of reputatie. Je moet allereerst rekening houden met de belangen van Gods huis en die tot je eerste prioriteit maken. Je moet rekening houden met Gods wil en of je wel of niet met heel je hart aandacht hebt geschonken aan het werk van Gods huis en of je wel of niet je plicht goed hebt vervuld.

2 Als je vaak denkt aan het werk van Gods huis en het binnengaan van het leven van broeders en zusters, dan zal het je makkelijker vallen om je plicht goed te vervullen. Als je van laag kaliber bent, je ervaring oppervlakkig is, of als je niet bedreven bent in je professionele werk, dan is het mogelijk dat er in je werk fouten en tekortkomingen voorkomen en de resultaten niet zo heel goed zijn – maar dan zul je je uiterste best gedaan hebben. Wanneer je niet aan je eigen zelfzuchtige wensen denkt en je eigen belangen niet in overweging neemt bij de dingen die je doet, en in plaats daarvan voortdurend rekening houdt met het werk van Gods huis, de belangen daarvan voor ogen houdt en je plicht goed uitvoert, dan zul je goede daden voor God opbouwen. Mensen die deze goede daden volbrengen zijn degenen die de werkelijkheid van de waarheid bezitten; als zodanig hebben zij getuigenis afgelegd.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, Vrijheid en bevrijding kunnen alleen worden verkregen door je verdorven gezindheid af te werpen

Vorige: 597 Vervul je plicht en je zult standvastig zijn in je getuigenis

Volgende: 599 Het is betekenisvol om je leven te wijden aan het vervullen van je plicht

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

901 Zolang je God niet verlaat

Gods liefde en genadedoordringt Zijn managementwerkvan het eerste tot het laatste detail.Vers 1Of de mens Zijn goedhartige wil voelt of...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek