890 De essentie van Christus is liefde

1 Voor mensen is het wezen van Christus liefde; voor hen die Hem volgen, is het grenzeloze liefde. Als Hij geen liefde of genade bezat, zouden mensen Hem niet nog steeds volgen. Is Zijn duidelijkste en meest prominente essentie liefde; het is oneindige tolerantie. Jullie stellen je voor: “Als God van plan is iemand neer te slaan, zal Hij het doen, en als Hij iemand haat, zal Hij die persoon straffen, vervloeken, oordelen en tuchtigen. Zo streng is Hij! Als Hij kwaad is op mensen, beven ze van angst en zullen niet in staat zijn voor Hem te staan.” Dit is echter niet waar; dit is slechts één manier waarop Gods gezindheid wordt uitgedrukt. Uiteindelijk is Zijn doel nog steeds redding. Zijn liefde loopt als een rode draad door alle openbaringen van Zijn gezindheid.

2 Terwijl Hij in het vlees werkt, is hetgeen God het meest aan mensen openbaart liefde. Wat is geduld? Geduld is medelijden hebben vanwege liefde vanbinnen. Het doel van geduld is mensen toch nog te redden. God is in staat medelijden met mensen te hebben, omdat Hij liefde heeft. Als God slechts haat en razernij voelde en alleen oordeel velde en tuchtigde, zonder daarin enige liefde, dan zou de situatie niet zo zijn zoals jullie deze nu zien en zouden jullie mensen door onheil worden getroffen. Zou Hij jullie voorzien van de waarheid? Als mensen werden vervloekt nadat ze waren getuchtigd en geoordeeld, hoe zou de mensheid van vandaag dan nog bestaan? Gods haat, toorn en rechtvaardigheid komen allemaal tot uitdrukking op basis van de redding van deze groep mensen. Deze gezindheid omvat ook liefde en barmhartigheid, plus enorm veel geduld. Deze haat draagt een gevoel met zich mee dat er geen andere keuze is, en sluit Gods grenzeloze zorg en verwachting voor de mensheid in!

3 Gods haat is gericht tegen de verdorvenheid van de mensheid, tegen de opstandigheid en zonden van de mensheid; deze is eenzijdig en is op een fundament van liefde gestoeld. Alleen wanneer er liefde is, kan er haat zijn. Gods haat jegens de mens is anders dan Zijn haat jegens Satan, omdat God mensen redt en Hij Satan niet redt. Gods rechtvaardige gezindheid is er altijd geweest; Hij heeft vanaf het allereerste begin toorn, rechtvaardigheid en oordeel. Ze zijn niet zomaar ontstaan ​​op het moment dat Hij ze tot de mensheid richtte. Of God nu rechtvaardig, majestueus of toornig is, al het werk dat Hij doet voor de redding van de mensheid is het resultaat van liefde. Het is niet een kwestie van hoeveel; honderd procent ervan is liefde. Met minder zou de mens niet worden gered. God draagt ​​al Zijn liefde op aan mensen.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, Het wezen van Christus is liefde

Vorige: 889 Omdat God de mens redt, zal Hij hem helemaal redden

Volgende: 891 God geeft het meest om hen die Hij zal redden

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

294 Alleen u kan mij redden

Couplet 1Nederig en verborgen, leidt u mensen door hun tegenslagen,en schenkt hen de weg naar het eeuwige leven.U houdt zielsveel van...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek