803 Alleen door God te kennen kan je Hem waarlijk aanbidden

1 Allen die God echt kennen zullen Hem, zonder uitzondering, aanbidden en vereren wanneer zij Hem zien. Ze worden er allen toe gebracht om neer te buigen en Hem te aanbidden. Op dit moment is de geïncarneerde God aan het werk en geldt dat hoe meer begrip mensen hebben van Zijn gezindheid en van wat Hij heeft en is, des te meer zij deze dingen zullen koesteren en des te meer zij Hem zullen vereren. Over het algemeen geldt dat, hoe minder begrip mensen hebben, des te meer onbezonnen ze zijn en God dus als mens zullen behandelen. Als mensen God werkelijk kenden en zagen, zouden ze beven van angst. “Hij die na mij komt is machtiger dan ik, wiens schoenen ik het niet waardig ben te dragen.” Waarom zei Johannes dit? Hoewel hij diep van binnen niet over erg diepzinnig begrip beschikte, wist hij dat God ontzag inboezemde.

2 De mensen kennen de essentie van Christus niet en begrijpen evenmin de gezindheid van God en zijn zelfs nog minder in staat God werkelijk te aanbidden. Als mensen alleen maar de gewone en normale uiterlijke verschijning van Christus zien, en toch Zijn essentie niet kennen, dan is het gemakkelijk voor hen om Christus slechts als een gewoon mens te behandelen. Ze kunnen een oneerbiedige houding tegenover Hem aannemen en kunnen Hem bedriegen, zich tegen Hem verzetten, Hem ongehoorzaam zijn en een oordeel over Hem vellen. Ze kunnen vol eigendunk zijn en Zijn woorden niet serieus nemen; ze kunnen zelfs opvattingen, veroordelingen en laster tegen God laten ontstaan. Om deze problemen op te kunnen lossen dien je de essentie en de goddelijkheid van Christus te kennen. Dit is het belangrijkste aspect van het kennen van God. Het is wat een ieder die in de praktische God gelooft moet binnentreden en bereiken.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, deel drie

Vorige: 802 Alleen zij die God kennen kunnen God winnen

Volgende: 804 Het resultaat bereikt door God te kennen

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek