494 De werkelijkheid komt alleen door het in praktijk brengen van Gods woorden

1 Gods werk en woord zijn bedoeld om een verandering in jullie gezindheid te bewerkstelligen. Zijn doel is niet louter dat jullie Zijn werk en woord begrijpen of kennen. Dat is niet genoeg. Mensen moeten alle aspecten van de waarheid in detail ervaren en deze in meer detail verkennen en zoeken. Ze kennen Gods woord en toch brengen ze het niet in praktijk. Dit soort persoon houdt niet van de waarheid en zal uiteindelijk geëlimineerd worden. Om te zijn als een Petrus van de jaren 1990 betekent dit dat ieder van jullie het woord van God moet beoefenen, ware intreding moet hebben in zijn ervaringen en zelfs nog meer en nog grotere verlichting moet verwerven in zijn samenwerking met God, wat jullie steeds meer zal helpen met jullie eigen leven.

2 Als jullie veel van Gods woord hebben gelezen maar alleen de betekenis van de tekst begrijpen en geen directe kennis van Gods woord hebben via jullie praktische ervaringen, dan zullen jullie Gods woord niet kennen. Wat jou betreft, is Gods woord niet het leven, maar bestaat het alleen maar uit levenloze letters. En als je alleen maar leeft met inachtneming van levenloze letters, kun je de essentie van Gods woord niet begrijpen en Zijn wil evenmin. Pas wanneer je Zijn woord ervaart in je werkelijke ervaringen zal de geestelijke betekenis van Gods woord zich aan je openbaren. Alleen via ervaring kun je de geestelijke betekenis begrijpen van veel waarheden en de mysteries van Gods woord ontsluiten.

3 Als je het niet in praktijk brengt, dan zal, hoe duidelijk Zijn woord ook is, het enige wat je begrepen hebt lege letters en doctrines zijn, die voor jou religieuze bepalingen zijn geworden. Is dit niet wat de farizeeën deden? In feite is het proces van geloof in God het proces waarbij jullie Zijn woord ervaren en ook door Hem gewonnen worden, of om het duidelijker te stellen: in God geloven is de kennis en het begrip van Zijn woord hebben en Zijn woord ervaren en naleven; dat is de werkelijkheid achter jullie geloof in God. Als jullie in God geloven en op het eeuwige leven hopen zonder te proberen het woord van God te beoefenen als iets wat je in je hebt, dan zijn jullie dwaas.

Naar Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Wanneer je de waarheid eenmaal begrijpt, moet je die in praktijk brengen

Vorige: 493 Willen jullie vruchten zijn voor Gods genot?

Volgende: 495 De waarheid in praktijk brengen voor ware verandering

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek