650 Je moet de betekenis van je huidige lijden begrijpen

1 Tegenwoordig, hebben de meeste mensen die in God geloven nog niet het juiste pad betreden en hebben de waarheid nog niet begrepen. Ze voelen zich dus nog steeds leeg van binnen en lijden in het leven, en ze hebben niet de kracht om hun plichten te vervullen. Zo zijn Gods gelovigen voordat ze een visie in hun hart hebben. Zulke mensen hebben de waarheid niet gekregen en kennen God nog niet. Daarom voelen ze nog niet veel innerlijk genot. Jullie in het bijzonder hebben allemaal onder vervolging geleden en hebben moeilijkheden ondervonden bij het terugkeren naar huis. Jullie lijden, en jullie spelen ook met gedachten aan de dood en zijn niet meer bereid te leven. Dit zijn zwakheden van het vlees. Er zijn zelfs mensen die denken: in God geloven zou plezierig moeten zijn, maar geloven in God is tegenwoordig enorm frustrerend.

2 Het enige dat je weet is dat vleselijk genot beter is dan al het andere. Je weet niet wat God op dit moment doet. God moet toestaan dat jullie vlees lijdt opdat jullie gezindheid zich transformeert. Hoewel je vlees lijdt, heb je Gods woord en Gods zegen. Je kunt niet sterven, zelfs niet als je dat zou willen: kun je er jezelf bij neerleggen dat je God niet kent en Zijn waarheid niet verwerft als je sterft? Nu is het vooral zo, dat mensen de waarheid en het leven nog niet verkregen hebben en zich midden in het proces bevinden van het zoeken naar verlossing, zodat ze tijdens deze periode enig leed door moeten maken.

3 Op dit moment wordt iedereen op deze wereld getest: God lijdt nog steeds, dus hoe kan het zijn dat jullie niet ook lijden? Zonder loutering door middel van grote rampen kunnen mensen geen werkelijk geloof hebben, en zullen ze niet de waarheid en het leven verkrijgen. Zonder beproeving en loutering zal dat niet gaan. Petrus werd uiteindelijk zeven jaar beproefd. Hij onderging honderden beproevingen tijdens deze zeven jaren. Pas toen verkreeg hij leven en ervoer hij een verandering in zijn gezindheid. Wanneer je dus werkelijk de waarheid verkrijgt en God leert kennen, zul je voelen dat je voor God zou moeten leven. Als je niet voor God leeft, zul je daar spijt van krijgen. Je zult de rest van je dagen in bittere spijt en extreme wroeging leven.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, Hoe de aard van de mens te leren kennen

Vorige: 649 Je kunt Gods wil niet teleurstellen

Volgende: 651 Dit lijden ondergaan heeft diepe betekenis

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek