422 Gebeden die gehoorzaam en rationeel zijn, zijn van groot belang

1 De gebeden van mensen zijn ook een soort doorgeefluik waarmee de Heilige Geest werkt. Als ze in de juiste toestand bidden en zoeken, zal de Heilige Geest tegelijkertijd ook aan het werk zijn. Dit is een soort harmonieuze samenwerking tussen God en de mensheid vanuit twee verschillende optieken; met andere woorden, het is God die de mensen helpt met bepaalde kwesties om te gaan. Dit is een soort samenwerking van mensen als zij voor God verschijnen. Ook is het een soort methode van God om mensen te redden en te zuiveren. Bovendien is het voor de mensen het pad voor de juiste intrede in het leven. Het is niet een soort ceremonie. Het belang van het gebed gaat zeer diep! Als je vaak bidt en als je weet hoe je moet bidden − regelmatig zowel onderdanig als redelijk bidden − dan zal je innerlijke gesteldheid bijzonder juist zijn.

2 Als je vaak bidt en als je weet hoe je moet bidden − regelmatig zowel onderdanig als redelijk bidden − dan zal je innerlijke gesteldheid bijzonder juist zijn. Wanneer je in afzondering bidt, moeten de woorden die je gebruikt ernstig en serieus zijn. Alleen zo kun je normaal zijn in de aanwezigheid van Christus. Hoe moeten mensen voor God verschijnen? Door middel van gebed en introspectie begrijpen hoe ze verstandig moeten spreken, hoe ze moeten spreken vanuit een menselijke positie en hoe ze moeten spreken vanuit het hart. Zeg geen dingen die alleen maar leuk klinken of proberen God te misleiden. Wanneer je dit een tijdje oefent, zul je weten hoe je tot God moet bidden en met Hem moet communiceren en zul je gemakkelijk het werk van de Heilige Geest kunnen verwerven.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, De betekenis en de praktijk van het gebed

Vorige: 421 Uit je hart in gebed om het werk van de Heilige Geest te hebben

Volgende: 423 Er is geen ware dienst zonder waar gebed

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek