401 Het belang van geloof in God is zo moeilijk te doorgronden

1 Jullie hebben nu nog steeds geen grondig begrip verkregen van het belang van het geloof in God. In feite is het belang van het geloof in God iets zo diepzinnigs, dat mensen dit onmogelijk kunnen doorgronden. Uiteindelijk moeten de dingen in de mensen die van Satan en van hun eigen natuur zijn veranderen en verenigbaar worden met de vereisten van de waarheid. Alleen op deze manier kan iemand waarlijk redding ontvangen. Als je, zoals je gewend was toen je nog deel uitmaakte van de religie, slechts wat woorden of doctrines uit of wat slogans roept, en wat goede daden doet, wat meer goed gedrag vertoont en je nalaat om wat zonden te begaan, dan betekent dit nog niet dat je voet hebt gezet op het juiste pad van geloof in God.

2 Wijst het feit dat je je aan de regels kunt houden erop dat je het juiste pad bewandelt? Als de dingen in je natuur niet zijn veranderd en je je uiteindelijk toch nog tegen God verzet en Hem beledigt, dan is dit je allergrootste probleem. Als je, bij je geloof in God, dit probleem niet oplost, kun je dan worden beschouwd als gered? Mijn bedoeling met het zeggen van deze dingen is om jullie allemaal in je hart te laten begrijpen dat een geloof in God niet kan worden losgemaakt van Gods woorden, van God, of van de waarheid. Je moet je pad goed kiezen, moeite doen voor de waarheid en je best doen voor Gods woorden. Je moet niet enkel halfbakken kennis verwerven of min of meer een vaag begrip krijgen en dan denken dat je klaar bent. Als je jezelf voor de gek houdt, zul je jezelf alleen maar schade berokkenen.

3 Mensen zouden niet moeten afwijken van hun geloof in God. Als ze uiteindelijk God niet in hun hart hebben en ze slechts een boek omhooghouden en er vluchtig een blik in werpen, maar geen ruimte voor God in hun hart laten, dan is het afgelopen met hen. “Het geloof in God van de mens kan niet worden losgemaakt van Gods woorden”. Spreken ze de woorden: “Een geloof in God kan niet worden losgemaakt van God” tegen? Hoe kun je God in je hart hebben als Gods woorden niet in je hart zijn? Als je in God gelooft, maar je hart herbergt noch God, noch Zijn woorden, noch Zijn leiding, dan is het volkomen afgelopen met je. Als je zelfs nog geen klein ding volgens Gods eisen kunt doen, dan zul je, wanneer je wordt geconfronteerd met een grote, principiële zaak, zelfs nog minder in staat zijn aan Gods eisen te voldoen. Dat betekent dat je geen getuigenis hebt.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, Bij het geloven in God is de juiste weg kiezen het belangrijkst

Vorige: 400 Wat gelovigen zouden moeten nastreven

Volgende: 402 Alleen zij met een oprecht geloof winnen Gods goedkeuring

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek