965 Ken je Gods rechtvaardige gezindheid wel echt?

1 God bepaalt de uitkomst van mensen aan de hand van een principe: uiteindelijk wordt de uitkomst van een mens bepaald aan de hand van zijn eigen prestatie en gedrag. Veel mensen begrijpen de wil van God niet. Ze denken dat iedereen die door God is voorbestemd onvermijdelijk wordt gered en ze denken dat degene die niet door God is voorbestemd niet zal worden gered, ook al doet hij dingen beter. Ze denken dat God de uitkomst van mensen niet zal baseren op hun prestatie en hun gedrag. Als je zo denkt, begrijp je God helemaal verkeerd. Als God dit echt zou doen, zou God dan rechtvaardig zijn?

2 Je ziet Gods rechtvaardige gezindheid niet, je begrijpt God altijd verkeerd en verdraait Zijn bedoelingen. Dit is er de oorzaak van dat je altijd pessimistisch bent en de hoop verliest. Is dit niet iets dat je jezelf aandoet? Begrijp je Gods bedoelingen in feite wel echt en ben je er zeker van? Je hebt altijd “de voorbestemming door God” gebruikt om Gods woorden af te bakenen en te ontkennen. Dit is een ernstige misvatting van God! Je begrijpt Gods werk niet en je begrijpt Zijn wil al in het geheel niet. Sterker nog, je begrijpt de goede bedoelingen niet die God met Zijn zesduizendjarige managementwerk heeft. Je begrijpt Gods bedoelingen verkeerd en je gelooft niet in wat Hij zegt. Hoe kun je dan je plicht goed vervullen om aan Gods wil te voldoen?

3 Veel mensen hebben zich er nooit op toegelegd de waarheid in praktijk te brengen en hun gezindheid te transformeren. Ze hebben alleen maar aandacht voor rondlopen, vragen of ze in staat zullen zijn een goede bestemming te krijgen, hoe God hen zal behandelen, of Hij hen heeft voorbestemd om Zijn volk te zijn en andere geruchten. Hoe kunnen zulke mensen, die zich niet met echt werk bezighouden, eeuwig leven verwerven? God zegt jullie nu plechtig: voorbestemden die de waarheid niet in praktijk brengen worden uiteindelijk geëlimineerd en alleen zij die zich oprecht voor God uitputten en hun best doen de waarheid in praktijk te brengen, kunnen overleven en Gods koninkrijk binnengaan.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, deel drie

Vorige: 964 Alles wat God doet is rechtvaardig

Volgende: 966 God is rechtvaardig voor iedereen

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek