Vraag 9: Als we Almachtige God aanvaarden, kunnen we dan zeker het hemelse koninkrijk binnengaan?

Antwoord: Almachtige God heeft hier duidelijke woorden over gesproken. Laten we eerst eens kijken wat Hij heeft gezegd.

De terugkeer van Jezus betekent een geweldige redding voor hen die de waarheid kunnen aanvaarden, maar voor hen die dat niet kunnen is het een teken van veroordeling. Jullie moeten je eigen pad kiezen, en jullie mogen de Heilige Geest niet blasfemeren en de waarheid verwerpen. Jullie zouden geen onwetende en arrogante personen moeten zijn, maar mensen die gehoorzamen aan de leiding van de Heilige Geest en hunkeren en zoeken naar de waarheid; alleen zo zullen jullie profiteren(Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Tegen de tijd dat je het spirituele lichaam van Jezus ziet, zal God de hemel en de aarde opnieuw gemaakt hebben).

Ik laat allen die mij volgen dit feit weten: zij die mijn woorden niet volledig kunnen aanvaarden, zij die mijn woorden niet in praktijk kunnen brengen, zij die geen doel in mijn woorden kunnen vinden en zij die geen heil kunnen ontvangen vanwege mijn woorden, zijn zij die door mijn woorden veroordeeld zijn en bovendien mijn redding hebben verbeurd; mijn roede zal nimmer van hen wijken(Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Jullie moeten goed nadenken over wat je doet).

Als je geloof in God hebt, maar dan de waarheid of de wil van God niet zoekt, noch de weg liefhebt die je dichter naar God toe brengt, dan zeg ik dat je iemand bent die oordeel probeert te ontlopen, en dat je een marionet bent en een verrader die de grote witte troon ontvlucht. God zal geen van de opstandigen die van onder Zijn ogen proberen te ontsnappen ontzien. Zulke mensen zullen nog zwaardere straffen ontvangen. Zij die voor God komen om geoordeeld te worden, en bovendien gezuiverd zijn, zullen voor altijd in het koninkrijk van God wonen. Natuurlijk is dit iets wat in de toekomst zal gebeuren(Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Christus doet het werk van het oordeel met de waarheid).

Uit Almachtige Gods woorden kunnen we opmaken dat God mensen redt op basis van een principe. Het is niet zo dat iedereen die Almachtige Gods werk aanvaardt, gered kan worden en het hemelse koninkrijk kan binnengaan. Of mensen die Almachtige Gods werk aanvaarden een goed einddoel hebben of niet, hangt ervan af of zij de waarheid liefhebben en nastreven en of ze Gods oordeel en tuchtiging aanvaarden en gehoorzamen. Dan verkrijgen ze de waarheid, verlossen ze zich van hun verdorven, satanische gezindheid en worden ze gereinigd. Gods oordeel en tuchtiging in de laatste dagen is de enige kans voor de verdorven mensheid om volledig gered te worden. Alleen zij die de waarheid liefhebben, Gods oordeel, tuchtiging, beproevingen en loutering gehoorzamen, de waarheid verkrijgen en gereinigd zijn, zullen Zijn koninkrijk binnengaan. Zij die de waarheid niet aanvaarden of Gods oordeel en tuchtiging niet gehoorzamen, worden door Hem in de steek gelaten. En zij die allerlei vormen van kwaad begaan, zullen worden gestraft. Gods werk van oordeel in de laatste dagen zal iedereen rangschikken naar zijn soort. Of mensen Gods oordeel en tuchtiging kunnen aanvaarden en gehoorzamen, de waarheid kunnen verkrijgen en gereinigd kunnen worden, is direct verbonden met de vraag of ze redding kunnen verkrijgen en het hemelse koninkrijk kunnen binnengaan. Of mensen Gods werk in de laatste dagen kunnen aanvaarden, is verbonden met hun lot, hun bestemming en het eindresultaat. Laten we nog een stukje lezen uit Almachtige Gods woorden. “Begrijp je nu wat oordeel is en wat waarheid is? Als je het begrepen hebt, dan vermaan ik je om je gehoorzaam te onderwerpen om geoordeeld te worden, anders zul je nooit de gelegenheid krijgen om door God geprezen te worden of door Hem Zijn koninkrijk binnengebracht te worden. Zij die enkel oordeel aanvaarden maar nooit gezuiverd kunnen worden, namelijk, zij die vluchten midden in het werk van oordeel, zullen voor altijd worden verafschuwd en afgewezen door God. Hun zonden zijn talrijker en zwaarder dan die van de farizeeën, want ze hebben God verraden en zijn rebellen tegen God. Zulke mensen die zelfs niet waardig zijn om dienst te doen zullen zwaardere straffen ondergaan, straffen die bovendien eeuwig duren. God zal geen enkele verrader sparen die ooit trouw beleed met woorden maar Hem vervolgens verraadde. Mensen zoals deze zullen vergelding ontvangen door bestraffing van de geest, de ziel en het lichaam. Is dit niet precies een openbaring van de rechtvaardige gezindheid van God? Is dit niet het doel van God bij het oordelen van de mens en het ontmaskeren van hem? God brengt al degenen die allerlei slechte daden verrichten gedurende de tijd van oordeel naar een plaats besmet met boze geesten, en laat die boze geesten hun vleselijke lichamen naar believen vernietigen. Hun lichamen geven een stank van lijken af, en zulks is hun passende vergelding. God schrijft in hun rapportage-boeken over iedere zonde van die ontrouwe valse gelovigen, valse apostelen en valse arbeiders; dan, als de tijd ervoor is aangebroken werpt Hij hen te midden van de onreine geesten, laat die onreine geesten naar believen hun gehele lichaam verontreinigen, zodat zij nooit meer vlees kunnen worden en nooit meer het licht kunnen zien. Die huichelaars die ooit dienst gedaan hebben maar niet in staat zijn om tot het einde toe getrouw te zijn worden door God tot de goddelozen gerekend, zodat zij meegaan met wie kwaad doen en deel gaan uitmaken van hun onordelijke gespuis; op het einde zal God hen vernietigen. God gooit degenen die nooit trouw geweest zijn aan Christus of geen enkele moeite voor Hem gedaan hebben terzijde en schenkt geen aandacht aan hen, en zal hen allen tijdens de verandering van de tijdperken vernietigen. Zij zullen niet langer op aarde bestaan, laat staan toegang verkrijgen tot het koninkrijk Gods. Zij die nooit oprecht geweest zijn tegen God maar door omstandigheden gedwongen worden oppervlakkig met Hem om te gaan worden gerekend tot hen die dienst doen voor Zijn volk. Slechts een klein aantal van zulke mensen kan het overleven, terwijl het grootste gedeelte zal vergaan samen met hen die nog niet eens bevoegd zijn dienst te doen. Uiteindelijk zal God al degenen tot Zijn koninkrijk brengen die van dezelfde gedachten zijn als God, het volk en de zonen van God, evenals zij die voorbestemd zijn door God om priester te zijn. Dat is het distillaat dat door God verkregen wordt door Zijn werk. Wat betreft hen die niet in staat zijn onder een van deze categorieën te vallen die door God opgesteld zijn, die zullen gerekend worden tot de ongelovigen. Jullie kunnen je zeker wel voorstellen hoe het met hen zal aflopen. Ik heb jullie al alles gezegd wat ik moet zeggen; de beslissing, welke weg jullie kiezen zal aan jullie zijn. Wat jullie moeten begrijpen is het volgende: Het werk van God wacht nooit op iemand die Hem niet kan bijhouden, en de rechtvaardige gezindheid van God laat geen enkele mens genade zien(Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Christus doet het werk van het oordeel met de waarheid).

uit het filmscenario van ‘Pijnlijke herinneringen’

Vorige: Vraag 8: Kunnen de mensen die jarenlang in de Heer Jezus hebben geloofd en hun hele leven voor Hem hebben geofferd, echt niet worden opgenomen in het hemelse koninkrijk als ze Almachtige Gods werk in de laatste dagen niet aanvaarden?

Volgende: Vraag 1: Er staat duidelijk geschreven in de Bijbel: “Jezus Christus blijft dezelfde, gisteren,vandaag en tot in eeuwigheid!” (Hebr 13:8). Dus de naam van de Heer kan niet veranderen! Ze bewerendat de naam van Jezus in de laatste dagen verandert. Hoe verklaar je dan wat er in de Bijbel staat: “blijft dezelfde, gisteren, vandaag en tot in eeuwigheid”?

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek