227 Het verwerven van de waarheid door geloof in God is van onschatbare waarde

1 Ik geloofde een paar jaar in de Heer, werkte enthousiast en was druk bezig met mijn taken. Ik dacht dat ik zou worden opgenomen in het hemelse koninkrijk en zou worden beloond en gezegend. Door het oordeel van Gods woorden zag ik hoe diep verdorven ik ben. Mijn lijden en inspanningen waren bedoeld om zegeningen te verwerven. Het waren transacties met God. Elke dag zondig ik, om het vervolgens weer op te biechten. Ik lieg nog steeds regelmatig en probeer God te misleiden. Hoe zou ik, vervuld van satanische gezindheid, het waard kunnen zijn binnen te gaan in het koninkrijk van God? Door Gods oordeel te ondergaan, ben ik eindelijk wakker geschud. Ik begrijp dat het verwerven van de waarheid en het leven het allerbelangrijkste is in het geloof. Van nu af aan zal ik nooit meer mijn best doen voor mijn toekomst of bestemming. Ik ben vastbesloten de waarheid na te streven en te leven op basis van Gods woorden.

2 Hoewel ik vele ontberingen heb ondergaan en vele hoogte- en dieptepunten in mijn geloof heb meegemaakt, hebben Gods woorden me altijd door de dalen van beproevingen geleid. Hoewel ik in het vlees heb geleden, is mijn satanische gezindheid veranderd. Ik ben niet langer arrogant of opstandig, Ik ben nu gehoorzaam aan God. Doordat ik Gods werk onderga, heb ik vele waarheden begrepen. Ik heb duidelijk gezien dat Satan de wortel van de duisternis in de wereld is. De grote rode draak vervolgt Gods uitverkorenen en is een vijand van God. Ik haat Satan diep en zal de grote rode draak volledig verzaken. Ik geef graag alles op en ben vastbesloten Christus te volgen. Doordat ik mijn plicht vervul en de waarheid verwerf, wordt dit leven niet voor niets geleefd.

Vorige: 226 Wat zij die in God geloven zouden moeten zoeken

Volgende: 228 Het verleden doorboort mij als een zwaard

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek