Vraag 1: Religieuze voorgangers en ouderlingen zijn mensen die God dienen in de kerk. Als het gaat om de terugkeer van de Heer zouden ze redelijkerwijs moeten wachten en behoedzaam te werk horen te gaan. Maar waarom onderzoeken ze niet alleen niet het werk van Almachtige God in de laatste dagen, maar verzinnen ze zelfs geruchten en veroordelen ze Almachtige God, en misleiden ze gelovigen opdat ze de ware weg niet onderzoeken?

Antwoord: Dit is geen rare vraag. Al toen de Heer Jezus zijn werk kwam doen, werd Hij geconfronteerd met fervente tegenstand en veroordeling door de hogepriesters, schriftgeleerden en farizeeën. Uiteindelijk werd Hij door ze gekruisigd. Dat is een feit! Denk allemaal even goed na. Waarom werd de Heer Jezus gekruisigd door de religieuze wereld? Als we dit begrijpen, is het eenvoudig in te zien waarom Almachtige God van de laatste dagen door de religieuze wereld aan het kruis is genageld. Alles wat Almachtige God van de laatste dagen uitdrukt, is de waarheid. En alles wat Hij doet, is Gods werk van het oordeel van de laatste dagen. Maar toch wordt Hij fanatiek veroordeeld en belasterd door religieuze voorgangers en ouderlingen. Dit zet je wel aan het denken! Wie het werk van God in de laatste dagen zo veroordeelt, belastert de Heilige Geest. Dan ben je eigenlijk Christus van de laatste dagen aan het kruisigen. Dit is een zeer ernstig probleem! Sommige mensen doorzien dit gewoon niet. Ze zeggen dat religieuze voorgangers en ouderlingen kerkmensen zijn die God dienen Maar waarom veroordelen ze dan de ware weg, zonder zich erin te verdiepen? Dat heeft te maken met hun natuur. We weten dat de joodse hogepriesters, schriftgeleerden en farizeeën mensen waren die in tempels God dienden. In de tijd dat de Heer Jezus onder hen werkte, erkenden veel mensen dat het werk en de woorden van de Heer Jezus gezag en macht hadden. Hoe konden ze dan toch de Heer Jezus kruisigen? Uit bijbelbronnen weten we dat het werk en de preken van de Heer Jezus in de hele joodse natie voor ophef zorgden. De Heer Jezus voedde met vijf broden en twee vissen 5000 mensen, genas kreupelen en blinden, liet de doden opstaan en ga zo maar door. Heel Judea was in rep en roer. Veel mensen vertelden over de Heer Jezus en over de feiten van Zijn werk. Het aantal volgelingen van de Heer Jezus nam ook steeds maar toe. Maar toen de hogepriesters, schriftgeleerden en farizeeën het zagen, werden ze haatdragend. Ze wisten in hun hart dat als de Heer Jezus zou doorgaan met wat Hij deed, al snel alle joodse gelovigen de Heer Jezus zouden volgen. En de joodse leer al snel krachteloos ten onder zou gaan. Dus om de joodse leer en de heiligheid van de Bijbel te beschermen en ook om hun status en hun broodwinning te beschermen, deden ze wat ze konden om de Heer Jezus te veroordelen, zwart te maken en erin te luizen. Uiteindelijk spanden ze samen met de Romeinse regering om de Heer Jezus te kruisigen. De religieuze voorgangers en ouderlingen van nu zien ook dat de woorden die Almachtige God uitdrukt de waarheid zijn en gezag en macht hebben. Als ze verspreid worden onder gelovigen die van de waarheid houden, zullen die ze erkennen als de woorden van God en de stem van God. En zullen ze erkennen dat de Heer Jezus al is teruggekeerd. Daarom zijn voorgangers en ouderlingen heel bang dat gelovigen de woorden van Almachtige God zien en Gods stem horen. En ze zijn nog banger dat gelovigen Almachtige God zullen volgen. Want dan raken ze hun status en hun broodwinning kwijt. Daarom hebben ze een grote hekel aan Almachtige God en bestrijden en veroordelen ze Almachtige God met verzonnen geruchten en proberen ze te verhinderen dat gelovigen zich in de ware weg verdiepen. Voor iedereen met een heldere geest is dat duidelijk. In wezen bestrijden en veroordelen religieuze voorgangers en ouderlingen Almachtige God om dezelfde reden als de joodse farizeeën de Heer Jezus bestreden. Het komt allemaal door hun satanische natuur die een hekel heeft aan de waarheid en die God weerstreeft! De feiten tonen aan dat religieuze ouderlingen en voorgangers die Almachtige God weerstreven en veroordelen, niet werkelijk God dienen en net zoals de werkelijk hypocriete farizeeën zijn. Het zijn allemaal antichristen!

De joodse farizeeën werden destijds als antichristen ontmaskerd door het werk van de Heer Jezus. De religieuze voorgangers en ouderlingen van nu zijn ook als antichristen ontmaskerd door het werk van Almachtige God van de laatste dagen. Ook zij haten diep van binnen de waarheid. Het zijn allemaal antichristen die de geïncarneerde God loochenen. Precies zoals in de Bijbel staat: “Er zijn veel dwaalleraren in de wereld verschenen die de komst van Jezus Christus als mens niet belijden. Dat nu is de verleider, de antichrist!(2 Joh.1: 7). “De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. Iedere geest die dit niet belijdt, komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld(1 Joh.4:2-3). Zo kunnen we er absoluut zeker van zijn dat wie de komst van God als mens ontkent, een antichrist is. Iedereen die God in het vlees niet aanvaardt, maar Hem bestrijdt en veroordeelt, is een antichrist. Wie echt gelooft in God en Hem echt kent, zal zeker het werk van God in het vlees aanvaarden. Wie niet echt gelooft in God en Hem niet echt kent, zal zeker het werk van God in het vlees veroordelen. Het werk van Christus van de laatste dagen, Almachtige God, heeft alle antichristen en ongelovigen ontmaskerd en heeft de schapen van de bokken gescheiden, het goed van het kwaad. Zo worden de mensen naar hun soort gescheiden. Als gelovigen antichristen niet kunnen herkennen, kunnen ze makkelijk misleid en beïnvloed worden, waardoor het moeilijk voor ze wordt om voor Gods troon terug te keren.

uit het filmscenario van ‘Doorbreek de strik’

Vorige: Vraag 4: Toen de geïncarneerde Heer Jezus verrees na Zijn kruisiging, werd Hij de leven-schenkende Geest. En daardoor is de leven-schenkende Geest in ons. Hij vermengt zich met onze geest en de twee geesten worden één. Dus hoe kan het dat we uiteindelijk niet God worden? Hoe kan ik hier ongelijk in hebben?

Volgende: Vraag 2: Voorgangers en ouderlingen lezen vaak uit de Bijbel en ze preken, ze bidden voor broeders en zusters, houden van gelovigen en vragen mensen de Bijbel te volgen. Als we zeggen dat het hypocriete farizeeën zijn, zullen de meeste gelovigen hen niet doorzien. Vertel ons dus alsjeblieft wat meer.

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek