656 De pijn van beproevingen is een zegen van God

1 Wees niet ontmoedigd, wees niet zwak. Ik zal het je duidelijk maken. De weg naar het koninkrijk is niet zo vlak; niets is zo eenvoudig! Jullie willen dat zegeningen makkelijk komen. Iedereen zal tegenwoordig bittere beproevingen moeten doorstaan. Zonder dergelijke beproevingen zal het liefhebbende hart dat jullie voor mij hebben niet sterker worden en zullen jullie geen werkelijke liefde voor mij hebben. Zelfs als deze beproevingen slechts bestaan uit geringe omstandigheden, zal iedereen ze toch moeten doorstaan. Het is alleen zo dat de zwaarte van de beproevingen van persoon tot persoon zal verschillen. Beproevingen zijn een zegening van mij. Hoeveel van jullie verschijnen vaak voor mij en smeken op je knieën om mijn zegeningen? Jullie denken altijd dat een paar gunstige woorden gelden als mijn zegening, maar jullie herkennen niet dat bitterheid een van mijn zegeningen is.

2 Degenen die in mijn bitterheid delen, zullen zeker in mijn zoetheid delen. Dat is mijn belofte en mijn zegening voor jullie. Aarzel niet om te eten en te drinken en te genieten van mijn woorden. Wanneer de duisternis verdwijnt, zal er licht zijn. Het is het donkerst voor zonsopkomst; daarna wordt de lucht geleidelijk lichter en dan komt de zon op. Wees niet bang of timide. Wie zich gehoorzaam onderwerpt, zal grote zegeningen ontvangen. In de kerk moeten jullie standvastig zijn in jullie getuigenis van mij en de waarheid naleven; goed is goed en fout is fout. Haal zwart en wit niet door elkaar. Jullie moeten in staat van oorlog zijn met Satan en hem volledig verslaan, zodat hij nooit meer opstaat.

3 Jullie moeten alles geven wat jullie hebben om mijn getuigenis te beschermen. Vergeet niet dat dit het doel van jullie handelingen zal zijn. Maar nu is jullie geloof en jullie vermogen om dingen te onderscheiden gebrekkig en zijn jullie nooit in staat om mijn woorden en mijn bedoelingen te begrijpen. Wees evenwel niet bezorgd; alles voltrekt zich volgens mijn stappen. Besteed meer tijd voor mijn aangezicht en hecht geen belang aan eten en kleding, die voor het fysieke lichaam zijn. Zoek vaak naar mijn bedoelingen en ik zal je duidelijk laten zien wat ze zijn. Geleidelijk zul je in alles mijn bedoelingen zien, zodat ik elk mens zonder belemmeringen kan binnengaan. Dat zal mijn hart bevredigen en mijn wil zal worden uitgevoerd.

Naar Het Woord, Deel I, De verschijning en het werk van God, Uitspraken van Christus aan het begin, hfst. 41

Vorige: 655 Wat God vervolmaakt, is het geloof

Volgende: 657 Beproeving vergt geloof

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek