Zie je wel de echte waarheid achter het Zhaoyuan-incident in Shandong?

He Hongchang (Directeur van het centrum voor hersenspoeling): Je weet vast wel dat de overheid flink heeft geïnvesteerd om jullie te redden, door educatieve cursussen op te zetten speciaal voor christenen als jullie. Je moet echt blij zijn dat je deze kans krijgt. Als je ijverig studeert, ben je hier zo weg. Dat snap je vast wel, je bent een verstandige man. Je bereikt er niets mee als je God volgt in een wereld waarin de Communistische Partij de leiding heeft. De Communistische Partij is een revolutionaire atheïstische partij. Ze kunnen het bestaan van God en de verschijning en het werk van God niet toestaan. Iedereen weet dat de Communistische Partij het christendom en katholicisme al heel snel tot sektes uitriep en het christelijke geschrift, de Bijbel, tot sekteboek. De Kerk van Almachtige God van jullie beweert dat de Heer Jezus is teruggekomen als Almachtige God en in China is verschenen om het oordeel van de laatste dagen uit te voeren. Dit wordt niet getolereerd. Is het niet heel natuurlijk dat de overheid dit onderdrukt en verbiedt? Als Jezus vandaag geboren zou worden en in China zou werken, dan zouden we des te meer reden hebben om Hem te kruisigen, nee, neer te schieten, wel tien of zelfs honderd keer. Daar had je nog niet over nagedacht, of wel? De Chinese overheid onderdrukt nu al jaren christelijke huiskerken en valt die aan. Het doel is altijd geweest om van China een atheïstische regio te maken, zodat de Communistische Partij voor altijd aan de macht blijft. Kijk eens naar de propaganda rond het Zhaoyuan-incident in Shandong op 28 mei. Dit moet iedereen weten: de overheid staat De Kerk van Almachtige God niet toe, en alle huiskerken zijn verboden. Veel mensen vonden het Zhaoyuan-incident verdacht, en ze vermoedden dat de Communistische Partij het brein achter de zaak was. De CCP wentelde de schuld in deze brute moordzaak af op De Kerk van Almachtige God. Zo konden ze steun vergaren van het volk om De kerk te onderdrukken. De Chinese rechtbank sprak z'n oordeel uit in een openbare zitting en de pers verspreidde dit over heel China. Dit is het beste bewijs dat de Communistische Partij heeft om jullie schuldig te verklaren. Ik geloof dat deze overheidsmaatregel zeker effect zal hebben. Zhang Mingdao, hoe denk jij dat het Zhaoyuan-incident is verlopen? Had jij misschien ook achterdocht?

Zhang Mingdao (Een christen): Het Zhaoyuan-incident in Shandong, een grote hoax, bracht heel wat beroering teweeg. Maar hoeveel mensen denkt u dat er echt vertrouwen op nieuws van de Chinese communistische media, of het eens zijn met hun rechterlijke uitspraken? Iedereen die weet hoe de CCP is, weet heel goed dat we in een dictatuur leven, en dat we geen onafhankelijke rechtspraak en geen persvrijheid hebben. Hier in China houdt de overheid deze instanties in de gaten. Ze zijn niets meer dan een spreekbuis en een instrument van deze dictatuur. Dit is een alom bekend feit. Het Zhaoyuan-incident in Shandong kan mensen misschien even voor de gek houden, maar wat denkt u dat er gebeurt als de waarheid boven tafel komt? Ik heb de rechtszitting van het Zhaoyuan-incident gezien en dat was één grote aaneenrijging van tegenstrijdigheden. De woorden van de verdachten waren, en ik citeer: “Ik heb nooit contact gehad met De Kerk van Almachtige God.” “Alleen Zhang Fan en ik vertegenwoordigen de echte Kerk van Almachtige God.” “De staat pakt alleen Almachtige God aan waar Zhao Weishan in geloofde, niet Almachtige God wie wij in geloven.” Uit hun woorden blijkt overduidelijk dat ze niet bij De Kerk van Almachtige God horen. Ze hebben absoluut geen relatie met De Kerk van Almachtige God. Waarom spelen Chinese communistische rechters doof en stom en oordelen ze niet op basis van feiten? Waarom gaan ze zo schaamteloos in tegen getuigenissen van verdachten, liegen ze opzettelijk, verdraaien ze de waarheid en blijven ze volhouden dat de verdachten leden waren van De Kerk van Almachtige God? Waarom ziet niemand dat de Chinese overheid met bewijsmateriaal knoeit in het nadeel van De Kerk van Almachtige God en zo inspeelt op de publieke opinie zodat men de kerk wil vervolgen? Wordt de wet hierdoor niet met voeten getreden? Zitten jullie niet keihard te liegen? In welke wereld zouden mensen dit niet verdacht vinden?

He Hongchang: Jij zegt dat het opzettelijk gebruiken door de overheid van het Zhaoyuan-incident om De Kerk van Almachtige God in de val te laten lopen als doel had om de publieke opinie mee te krijgen en zo de kerk te kunnen onderdrukken. Je hebt helemaal gelijk. Als de Communistische Partij religieuze organisaties en rebellerende minderheden wil onderdrukken, moeten ze eerst publieke opinie creëren. Zo gaat het Chinese volk geloven dat de Communistische Partij altijd integer handelt. Als we dat niet doen, bereiken we niets. Kun je zeggen dat de partij het Zhaoyuan-incident niet had moeten verzinnen? Ik vond het absoluut noodzakelijk. Vanaf het allereerste begin heeft de partij al het mogelijke gedaan om zijn doel te bereiken. Dat is het briljante van de Communistische Partij. Hoe achterdochtig mensen ook worden, het maakt niets uit. Zo is het leven, toch?

Zhang Mingdao: Directeur He, u zei dat de Communistische Partij altijd al het mogelijke heeft gedaan om z'n doelen te bereiken. Ik heb dit met eigen ogen gezien. In het begin, toen de overheid besloot het Tiananmenprotest en de “opstanden” in Xinjiang en Tibet te onderdrukken, werden er leugens en valse aanklachten verzonnen om ze in de val te laten lopen en werden er geruchten verspreid om ze zwart te maken. Daarna volgde er een gewelddadige onderdrukking. Zo gaat de Communistische Partij om met protesten. Ik vind het totaal niet verrassend dat ze het Zhaoyuan-incident zouden verzinnen om zo De Kerk van Almachtige God te onderdrukken. Maar zullen al die jaren van onderdrukking, arrestaties en vervolging van de leden er echt toe leiden dat De Kerk van Almachtige God verdwijnt? Lang geleden overtraden de Joden de rechtvaardige gezindheid van God door de Heer Jezus te kruisigen en werden ze door God vervloekt en tweeduizend jaar lang aan onderwerping blootgesteld. Omdat ze zo zich zo nadrukkelijk verzetten tegen God en de christenen op wrede wijze vervolgden, werd het Romeinse Rijk verwoest door plagen van God. Dit zijn feiten. Weten jullie dit dan niet? Hoe kunnen de Chinese communisten, die Gods werk in de laatste dagen zo afwijzen en veroordelen, nu immuun zijn voor de straf van God? Almachtige God zegt: “Wij vertrouwen dat geen enkel land of machthebber in de weg kan staan van wat God wil bereiken.  Zij die Gods werk dwarsbomen, zich tegen het woord van God verzetten, het plan van God verstoren of bemoeilijken zullen uiteindelijk door God worden gestraft. Wie het werk van God tart zal naar de hel worden gestuurd; elk land dat het werk van God tart zal worden vernietigd; elke natie die opstaat om zich tegen het werk van God te keren zal van de aardbodem worden weggevaagd, en zal niet meer bestaan.” uit ‘Het Woord verschijnt in het vlees’

uit het filmscenario van Het Manifest van Het Communisme

Vorige: Wat voor complot zat er achter het proces van de CCP betreffende de zaak-Zhaoyuan van 28 Mei?

Volgende: De waarheid over het religieuze beleid van de CCP, verscholen achter de grondwet

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Bestaat de Drie-eenheid?

Nadat de waarheid over de vleesgeworden Jezus ontstond, geloofde de mens het volgende: er is niet alleen de Vader in de hemel, maar ook de...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek