Vraag 1: De Heer beloofde ons lang geleden: “Ik ga heen om een plaats voor jullie te bereiden. Wanneer ik een plaats voor jullie gereedgemaakt heb, kom ik terug. Dan zal ik jullie met me meenemen, en dan zullen jullie zijn waar ik ben(Joh. 14:2-3). De Heer heeft al een plek klaar voor ons in de hemel. Als Hij terugkomt, zal Hij ons onmiddellijk opheffen naar het hemelse koninkrijk. Als de Heer echt is teruggekeerd, waarom zijn al Zijn heiligen nog op aarde? Waarom zijn wij niet opgenomen?

Antwoord: De Heer heeft een plek voor Zijn gelovigen bereid. Dat is waar. Maar is die plek op aarde of in de hemel? Dat weten we niet zeker. We denken dat het hemelse koninkrijk in de hemel is, maar dat is gebaseerd op onze eigen opvattingen en verbeelding. Maar is dat echt de waarheid? Eens kijken wat de Heer Jezus heeft gezegd: “Onze Vader in de hemel, laat uw naam geheiligd worden, laat uw koninkrijk komen en uw wil gedaan worden op aarde zoals in de hemel(Mat. 6:9-10). De Heer Jezus heeft ons duidelijk gezegd dat Gods koninkrijk op aarde is, en niet in de hemel. Gods wil zal op aarde geschieden, zoals in de hemel. Laten we Openbaring 21:2-3 eens lezen: “Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. […] Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn.” En ga nu naar Openbaring 11:15: “De koninkrijken van deze wereld zijn de koninkrijken van onze Heer geworden en van Zijn Christus; en Hij zal voor eeuwig en altijd heersen.” Deze profetieën meldden: “Gods woonplaats is onder de mensen,” “[…] het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan,” “De koninkrijken van deze wereld zijn de koninkrijken van onze Heer geworden en van Zijn Christus.” Dit bewijst dat God Zijn koninkrijk op aarde zal bouwen, en dat Hij tussen de mensheid hier zal leven. De koninkrijken van de wereld zullen allemaal koninkrijken van Christus worden, en eeuwig blijven bestaan. Als we geloven dat Gods koninkrijk in de hemel is, gebaseerd op onze opvattingen en verbeelding en dat de Heer ons naar de hemel zal voeren als Hij komt, zijn Zijn eerdere woorden dan niet nutteloos? Het uiteindelijke resultaat van Gods managementplan om de mensheid te redden is de stichting van Gods koninkrijk op aarde. Almachtige God – Christus van de laatste dagen – verricht Zijn werk van oordeel en reiniging van de mensheid om zo een groep overwinnaars op aarde te creëren. Zij die Gods redding ontvangen, worden vervolmaakt tot overwinnaars. En zij brengen Gods woord in praktijk en volgen Zijn weg op aarde. Zij zijn de volken van Zijn koninkrijk. Nadat deze overwinnaars zijn gecreëerd, zal Gods wil worden volbracht op aarde. Dan zal Christus’ koninkrijk op aarde gevestigd zijn en God Zijn volle glorie bereiken. En op het eind zal Hij de profetieën volbrengen, zoals vermeld in het boek Openbaring. Is dit nu nog altijd niet duidelijk? Welke plek heeft de Heer Jezus voor ons bereid? Hij beval dat wij in de laatste dagen geboren moesten worden, Hem moesten ontmoeten bij Zijn terugkeer Gods reiniging en vervolmaking moesten aanvaarden om zo overwinnaars te worden om Gods wil uit te kunnen voeren. En om alle aardse koninkrijken tot die van Christus te maken. Dat is Gods wil. God komt naar de aarde, maar wij proberen naar de hemel te gaan. Als Hij ons in de lucht verheft dan is er geen eten en geen plek om te wonen, hoe overleven we dan? Zijn dit niet gewoon onze opvattingen en verbeelding? Zou de Heer zoiets doen? Dat we zo denken, bewijst dat we kinderlijk zijn. We lopen met ons hoofd in de wolken.

uit het filmscenario van ‘Ontwaken uit de droom’

Vorige: Vraag 2: Ik geloof al meer dan mijn halve leven in de Heer. Ik heb onvermoeibaar voor de Heer gewerkt en heb voortdurend uitgekeken naar Zijn tweede komst. Als de Heer is gekomen, waarom heb ik dan Zijn openbaring niet ontvangen? Heeft Hij mij afgewezen? Ik ben hier erg door in de war geraakt. Hoe verklaren jullie dit?

Volgende: Vraag 2: We weten nog altijd niet of Gods koninkrijk zich op aarde of in de hemel bevindt. De Heer Jezus zei vaak “Het hemelse koninkrijk is nakend” en “het hemelse koninkrijk is op komst”. Maar het “hemelse koninkrijk” moet in de hemel zijn. Hoe kan het op aarde bestaan?

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek