526 Met de waarheid is er kracht

1 Jullie moeten begrijpen wat het betekent als jullie jezelf uitputten voor God, en waarom jullie dit willen doen. Als het is om de waarheid na te jagen, het leven na te jagen en je plichten te vervullen en terug te betalen voor Gods liefde, dan is dat volkomen rechtvaardig, een positieve zaak, en is het de wet van de Hemel en een principe van de aarde. In dat geval zul je nooit spijt hebben, en zul je nooit negatief worden. Wanneer mensen waarheid hebben, hebben ze kracht. Wanneer zij waarheid hebben, zijn zij vervuld van onuitputtelijke energie. Wanneer zij waarheid hebben, hebben ze wilskracht. Zonder waarheid zijn ze als de slappe bezinksels van tofu. Met waarheid zijn zij vastberaden en gesterkt, en ervaren zij hun lijden niet als lijden, ongeacht hoeveel zij verdragen.

2 Als mensen een echt begrip hebben van Gods gezindheid en zij Zijn heiligheid en rechtvaardigheid oprecht kunnen verheerlijken, dan betekent dit dat zij Hem waarlijk kennen en de waarheid bezitten; alleen dan leven zij in het licht. Pas wanneer iemands kijk op de wereld en kijk op het leven verandert, ondergaat hij een fundamentele verandering. Als iemand een levensdoel heeft en zich in overeenstemming met de waarheid gedraagt, als iemand zich absoluut aan God onderwerpt en leeft naar Zijn woorden, wanneer iemand zich tot in het diepst van zijn ziel vredig en geïllumineerd voelt, als iemands hart vrij is van duisternis en als iemand volkomen vrij en onbelemmerd in Gods bijzijn kan leven, pas dan leidt hij een waar menselijk leven en pas dan wordt hij een persoon die de waarheid bezit. Bovendien zijn alle waarheden die je bezit van Gods woorden en van God Zelf afkomstig. De Heerser van het hele universum en alle dingen − God de Allerhoogste − keurt je goed, als een echt persoon die het ware menselijke leven leidt. Dit betekent het om in het bezit van de waarheid te zijn.

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, Hoe de aard van de mens te leren kennen

Vorige: 525 Probeer iemand te zijn die God waarachtig aanbidt

Volgende: 527 De ware betekenis van Gods woorden is nooit begrepen

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek