In je geloof in God zou je God moeten gehoorzamen

Waarom geloof je in God? De meeste mensen raken compleet in de war van deze vraag. Ze hebben altijd twee totaal verschillende perspectieven met betrekking tot de praktische God en de God in de hemel, wat laat zien dat ze in God geloven, niet Hem om te gehoorzamen, maar om bepaalde voordelen te behalen, of om aan het lijden te ontsnappen dat door rampspoed wordt gebracht, alleen dan zijn ze enigszins gehoorzaam. Hun gehoorzaamheid is voorwaardelijk. Het is in het belang van hun eigen persoonlijke winst en is hun opgedrongen. Dus waarom geloof je in God? Als het alleen maar voor je eigen vooruitzichten en je eigen lot is, dan kan je maar beter helemaal niet geloven. Dit geloof dient alleen maar om jezelf voor de gek te houden, gerust te stellen en te bewonderen. Als je geloof niet gebouwd is op het fundament van gehoorzaamheid aan God dan zal je uiteindelijk worden gestraft omdat je je tegen Hem verzet. Iedereen die geen gehoorzaamheid aan God zoekt in zijn geloof in God, verzet zich tegen Hem. God vraagt dat mensen de waarheid zoeken en dat ze naar Zijn woorden dorsten, Gods woorden eten en drinken en ze in de praktijk brengen zodat ze gehoorzaamheid aan God kunnen bereiken. Als dat werkelijk je ware bedoelingen zijn, dan zal God je zeker verheffen en je genadig zijn. Hieraan valt niet te twijfelen en niets te veranderen. Als het je bedoeling is om God niet te gehoorzamen en je andere doelen hebt, dan zal alles wat je zegt en doet – je gebeden tot God en zelfs elke handeling die je verricht – tegen Hem gericht zijn. Al spreek je vriendelijk en ben je aardig, al lijkt alles wat je doet en elke uitdrukking die je bezigt helemaal in orde, en al lijk je te gehoorzamen, als het op je bedoelingen en je visie op geloof in God aankomt, dan is alles wat je doet in verzet tegen God en is alles wat je doet kwaadaardig. Mensen die zo mak als schapen lijken, maar in wier harten kwade bedoelingen huizen, zijn wolven in schaapskleren. Ze beledigen God zelf en God zal niet één van hen sparen. De Heilige Geest zal ze allemaal ontmaskeren en aan iedereen laten zien dat allen die hypocrietzijn met zekerheid zullen worden verafschuwd en verworpen door de Heilige Geest. Maak je maar geen zorgen: God zal stuk voor stuk met hen afrekenen en Zich van hen ontdoen.

Als je niet in staat bent om het nieuwe licht van God te accepteren, niet kunt begrijpen wat God allemaal doet vandaag de dag en als je het niet zoekt of er aan twijfelt, het beoordeelt of nauwkeurig onderzoekt en analyseert, dan heb je niet de mentaliteit om God gehoorzaam te zijn. Wanneer het licht van de dag van vandaag verschijnt en je nog steeds het licht van gisteren vasthoudt en je je tegen Gods nieuwe werk verzet, dan ben je gewoon onzinnig. Dan ben je iemand die Gods werk opzettelijk dwars zit. Als je God wil gehoorzamen is de sleutel daartoe dat je het nieuwe licht waardeert, het kan accepteren en kan toepassen. Dit alleen is ware gehoorzaamheid. Degenen die het de wil ontbreekt om naar God te smachten zijn niet in staat om God volgens eigen wil te gehoorzamen en kunnen Hem slechts tegenwerken als resultaat van hun tevredenheid met de status quo. Dat de mens God niet kan gehoorzamen komt omdat hij bezeten is door wat eerder is gebeurd. Deze dingen hebben mensen allerlei opvattingen en voorstellingen over God gegeven en die hebben het beeld van God in hun gedachten gevormd. Waar zij dus in geloven zijn hun eigen opvattingen en de normen van hun eigen verbeelding. Als je de God die hier en nu echt werk verricht afmeet aan de God van je eigen verbeelding, dan komt je geloof van Satan en wordt die aangetast door je eigen voorkeuren – God wil zo’n geloof niet. Ongeacht hun mooie kwalificaties en ongeacht hun toewijding – zelfs als ze zich levenslang hebben ingespannen voor Zijn werk en ze zichzelf als martelaren hebben gegeven – keurt God niet één van hen met zo’n geloof goed. Hij schenkt ze alleen maar een beetje genade en staat toe dat ze er een poosje van kunnen genieten. Zulke mensen zijn niet in staat om de waarheid in de praktijk te brengen. De Heilige Geest werkt niet in hen en God zal stuk voor stuk eenieder van hen verstoten. Of ze nu oud of jong zijn, zij die God niet gehoorzamen in hun geloof en de verkeerde bedoelingen hebben zijn degenen die dwarsliggen en storen en zulke mensen zullen zonder twijfel worden verstoten door God. Zij die God helemaal niet gehoorzaam zijn, die alleen maar Zijn naam erkennen en zich wel enigszins bewust zijn van Gods goedheid en liefelijkheid, maar niet in de pas lopen met de Heilige Geest en niet gehoorzaam zijn aan het huidige werk en de woorden van de Heilige Geest – die mensen leven in de genade van God, maar zullen door Hem niet worden verkregen vervolmaakt. God vervolmaakt mensen door hun gehoorzaamheid, doordat ze eten en drinken en genieten van Gods woorden en door het lijden en de loutering in hun leven. Alleen door dit soort geloof kan de gezindheid van mensen veranderen en alleen dan kunnen zij de ware kennis van God bezitten. Niet tevreden zijn met leven in Gods genade, actief smachten en zoeken naar de waarheid en nastreven door God gewonnen te worden – dat is wat het betekent om God bewust te gehoorzamen en dit is precies het soort geloof dat Hij verlangt. Mensen die niets anders doen dan alleen maar van Gods genade genieten kunnen niet worden vervolmaakt of veranderd en hun gehoorzaamheid, vroomheid, liefde en geduld zijn allemaal oppervlakkig. Zij die alleen maar van Gods genade genieten kunnen God niet werkelijk kennen en zelfs als ze God kennen is hun kennis oppervlakkig en zeggen ze dingen zoals: “God houdt van de mens” of “God is barmhartig voor de mens.” Dit is niet representatief voor het leven van mensen en laat niet zien dat mensen God werkelijk kennen. Als de woorden van God hen louteren of als ze Zijn beproevingen ondergaan en ze niet in staat zijn om God te gehoorzamen, maar als ze in plaats daarvan beginnen te twijfelen en ten val komen, dan zijn ze allerminst gehoorzaam. Binnenin hen zitten vele regels en beperkingen omtrent het geloof in God, oude ervaringen die het resultaat zijn van vele jaren van geloof of verschillende regels die zijn gebaseerd op de Bijbel. Kunnen zulke mensen God gehoorzamen? Deze mensen zitten vol menselijke dingen – hoe zouden zij God kunnen gehoorzamen? Zij “gehoorzamen” volgens hun eigen voorkeuren – zou God dit soort gehoorzaamheid wensen? Dit is niet God gehoorzamen, maar het volgen van regels; dit is jezelf bevredigen en geruststellen. Als je zegt dat dit gehoorzaamheid aan God is, laster je Hem dan niet? Je bent een Egyptische farao, je doet kwaad en je bent bezig God expres te dwarsbomen – wil God soms dat je zo je dienstbaarheid betoont? Je kan het beste maar razendsnel berouw hebben en wat bewustwording krijgen. Zo niet, dan kan je maar beter naar huis gaan; daar heb je meer aan dan aan je dienst aan God die je voorwendt. Dan zou je de boel niet onderbreken en verstoren; dan zou je je plaats weten en een goed leven hebben – zou dat niet beter zijn? Dan zou je niet gestraft worden omdat je je tegen God verzet!

Vorige: Religieuze diensten moeten worden gezuiverd

Volgende: Het is heel belangrijk om een normale relatie met God aan te gaan

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Wie ben jij trouw?

Op dit moment is elke dag die jullie leven cruciaal en van het uiterste belang voor jullie bestemming en jullie lot. Daarom moeten jullie...

Wat is jouw begrip van God?

Mensen geloven al heel lang in God, toch hebben de meesten geen begrip van dit woord ‘God’. Ze volgen gewoon de meute zonder verder benul....

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek