Vraag 4: Dankzij jullie woorden begrijp ik dat onze hoop op de terugkeer van de Heer en de opname voortkomt uit menselijke opvattingen en verbeelding. We hebben de woorden van de Heer al ernstig verraden. Maar hoe moeten we dan nu wachten op de terugkeer van de Heer en de opname? Kunnen jullie hier iets meer over vertellen?

Antwoord: De heiligen die hopen om opgenomen te worden, baseren zich vooral op de woorden van de Heer Jezus: “Ik ga heen om een plaats voor jullie te bereiden. Wanneer ik een plaats voor jullie gereedgemaakt heb, kom ik terug. Dan zal ik jullie met me meenemen, en dan zullen jullie zijn waar ik ben(Johannes 14:2-3). Wij interpreteren de woorden van de Heer Jezus op basis van onze eigen opvattingen en verbeelding. We denken dat omdat de Heer Jezus op een wolk naar de hemel is opgestegen de hemel de plaats is waar de Heer de mensheid wil ontvangen. Daarom hebben we gewacht op de Heer Jezus om terug te keren en ons naar de hemel te voeren. En we dwepen vooral met Paulus’ woorden: “Daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de ​Heer​ tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn” (1 Tessalonicenzen 4:17). Daarom hoopten we dat de Heer ons tot de hemel zou opheffen bij Zijn terugkomst. Over de opname wordt verschillend gedacht. De meeste mensen denken dat als de Heer komt, Hij de heiligen naar de hemel zal voeren om Hem te ontmoeten. We hebben jarenlang gehoopt op dit soort opname. Maar wat is de opname eigenlijk? De meeste mensen weten het niet echt. Het mysterie van de opname van de heiligen werd pas onthuld met de komst van Almachtige God. Laten we zien wat Almachtige God zegt. Almachtige God zegt: “‘Opgenomen worden’ is niet van een lagere plek naar een hogere plek gaan zoals mensen zich wellicht inbeelden; dat is een enorme misvatting. “Opgenomen worden” verwijst naar het feit dat ik voorbestem en vervolgens uitverkies. Het is bedoeld voor allen die ik voorbestemd en uitverkoren heb. [] Dit strookt helemaal niet met de opvattingen van mensen. Zij die in de toekomst een aandeel in mijn huis hebben, zijn allemaal mensen die voor mijn aangezicht zijn opgenomen. Dit is absoluut waar, onveranderlijk en kan door niemand weerlegd worden. Dit is de tegenaanval jegens Satan. Iedereen die ik voorbestemd heb, zal voor mijn aangezicht opgenomen worden(‘Uitspraken van Christus aan het begin’). De woorden van Almachtige God zijn zeer duidelijk. “Opgenomen worden” is niet wat we denken – van de aarde opgenomen worden in de lucht en de Heer ontmoeten in de wolken. Het is ook niet naar de hemel worden gevoerd. Het betekent dat als God terugkeert op aarde om Zijn woorden te spreken en Zijn werk te doen wij Gods stem zullen horen, Hem zullen volgen en Zijn werk zullen gehoorzamen in de laatste dagen. Dit is de ware betekenis van opgenomen worden voor Gods troon. Zij die de stem van de Heer kunnen horen de waarheid in de woorden van Almachtige God vinden, de waarheid aanvaarden en terugkeren naar Almachtige God dat zijn de wijze maagden. Zij zijn het goud, zilver en de edelstenen die ‘ontvreemd’ zijn door de Heer en teruggebracht worden naar Zijn huis omdat ze allen van goed kaliber zijn en de waarheid begrijpen en aanvaarden. Zij begrijpen Gods stem. Zij zijn degenen die de opname echt hebben ontvangen. Dit zijn de overwinnaars die voortkomen als God Zijn werk verricht als Hij steels neerdaalt op aarde in de laatste dagen. Sinds Almachtige God Zijn werk van de laatste dagen is begonnen herkennen steeds meer mensen die waarlijk naar Gods verschijning dorsten, Zijn stem in de woorden van Almachtige God. Eén voor één hebben ze Gods werk van het oordeel in de laatste dagen aanvaard. Ze zijn opgenomen voor Gods troon om Hem te ontmoeten en hebben de laving van Zijn woorden aanvaard. Zij hebben echte kennis van God opgedaan. Hun verdorven gezindheid is gereinigd en zij hebben de werkelijke waarheid van Gods woorden nageleefd. Zij hebben Gods overvloedige redding al ontvangen. Deze mensen zijn al tot overwinnaars gemaakt voordat de grote rampspoeden komen. Zij werden door God ontvangen als de eerste opbrengst. Zij die vasthouden aan hun eigen opvattingen en verbeelding en blindelings op de Heer wachten om hen mee te voeren naar de hemel, en Gods werk van het oordeel in de laatste dagen afwijzen dat zijn de dwaze maagden. Zij zullen in de steek worden gelaten door God. Zij zullen rampspoed moeten ondergaan. Ze zullen jammeren en tandenknarsen. Dat staat vast.

uit het filmscenario van ‘Ontwaken uit de droom’

Vorige: Vraag 3: De Bijbel zegt: “Daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn” (1 Tes. 4:17). Hoe moeten we dat interpreteren?

Volgende: Vraag 1: Dank aan de Heer. We verlangen allemaal naar de terugkeer van de Heer. Wie de Heer wil zien, de verschijning van de Heer wil zien, moet eerst de stem van de Heer horen. Juist. Almachtige God heeft alle waarheden van Gods werk van het oordeel van de laatste dagen verkondigd. Het zijn de woorden die de Heilige Geest spreekt tot de kerken tijdens de laatste dagen. Velen hebben de woorden van Almachtige God al gelezen en de stem van God gehoord. Ze werden allemaal voor God gebracht en wonen het huwelijksfeest van het Lam bij. Wat een grote zegen is dat. Maar vandaag kunnen veel broeders en zusters de stem van God nog steeds niet onderscheiden. En dus hebben we vandaag de getuigen van De Kerk van Almachtige God uitgenodigd. We hebben hen uitgenodigd om ons te vertellen hoe we de stem van God kunnen identificeren. Dan weten we hoe we ons ervan kunnen vergewissen dat Almachtige God de terugkeer van de Heer Jezus is.

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek