Vraag 3: De Bijbel zegt: “Daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn” (1 Tes. 4:17). Hoe moeten we dat interpreteren?

Antwoord: We moeten hopen dat de Heer terugkomt zoals Hijzelf voorspelde in de profetieën. Dat is de meest gangbare manier om te wachten op de terugkeer van de Heer. Wie citeer je hier eigenlijk? Citeer je de woorden van de Heer of die van de mens? “Daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet.” wie zei dat? Zijn dat de woorden van de Heer Jezus? De Heer Jezus heeft nooit zoiets gezegd. De Heilige Geest heeft dat ook nooit gezegd. De woorden die je gelooft en citeert, komen van Paulus. Vertegenwoordigen Paulus’ woorden de woorden van de Heer Jezus? Kan hij God vertegenwoordigen? Alleen God kent het antwoord op dit mysterie. Als wij verdorven mensen zo blindelings interpreteren en veroordelen, dan is dat een ernstig probleem. Paulus was Christus niet. Hij was slechts een gewoon, verdorven persoon. Zijn geschriften zijn vol menselijke ideeën en verbeelding. Zijn woorden zijn de waarheid niet, dus kunnen ze niet als bewijs gebruikt worden. Het bewijs moet gebaseerd zijn op Gods woorden in de Bijbel. Dat stemt overeen met de waarheid. Het is verkeerd om de opname en het binnengaan in het hemelse koninkrijk te baseren op woorden van mensen in de Bijbel, en vooral die van Paulus, en niet op de woorden van de Heer Jezus. Want alleen de woorden van de Heer Jezus zijn de waarheid. Alleen Zijn woorden hebben gezag. Alleen de Heer Jezus is Christus, de Koning van het hemelse koninkrijk. Waarom zoek je niet naar de waarheid en Gods wil in de woorden van de Heer Jezus? Waarom zoek je naar waarheid in de woorden van mensen? Komt dit overeen met de wil van de Heer? Zo ben je geneigd de mens te volgen en je eigen weg te bewandelen. God schiep de mensheid uit aardse klei. Hij droeg de mensen op hun taak te vervullen, en zorg te dragen voor de rest van Zijn schepping op aarde. Hij eiste door de mens gehoorzaamd, aanbeden en vereerd te worden op aarde, en legde vast dat de bestemming van de mens op aarde lag, niet in de hemel. Bovendien heeft God ons lang geleden al gezegd dat Hij Zijn koninkrijk op aarde zou stichten. Hij zal met ons mensen op de aarde leven en de aardse koninkrijken moeten veranderd worden in koninkrijken bestuurd door Christus. Daarom zal Gods koninkrijk uiteindelijk op aarde gevestigd worden, en niet in de hemel. Veel mensen willen opgenomen worden in de hemel. Maar dat is hun eigen opvatting en verbeelding, hun eigen vergezochte verlangen. Het klopt helemaal niet met de waarheid of met de feiten van Gods werk.

uit het filmscenario van ‘Ontwaken uit de droom’

Vorige: Vraag 2: We weten nog altijd niet of Gods koninkrijk zich op aarde of in de hemel bevindt. De Heer Jezus zei vaak “Het hemelse koninkrijk is nakend” en “het hemelse koninkrijk is op komst”. Maar het “hemelse koninkrijk” moet in de hemel zijn. Hoe kan het op aarde bestaan?

Volgende: Vraag 4: Dankzij jullie woorden begrijp ik dat onze hoop op de terugkeer van de Heer en de opname voortkomt uit menselijke opvattingen en verbeelding. We hebben de woorden van de Heer al ernstig verraden. Maar hoe moeten we dan nu wachten op de terugkeer van de Heer en de opname? Kunnen jullie hier iets meer over vertellen?

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek