404 Het belangrijkste wat gelovigen in God zouden moeten krijgen

1 God heeft vrijelijk Zijn leven aan mensen geschonken en heeft er dus voor gezorgd dat dat hun leven wordt. Wat is het dan dat mensen van God hebben verworven? Dat is Gods leven! Wat de mensen zo van God verkrijgen is onbetaalbaar en terwijl God het meest onbetaalbare van alle dingen aan de mensheid schenkt, krijgt God daar niets voor. De meest begunstigde is de mensheid. Mensen oogsten de grootste winst; zij zijn de grootste begunstigden.

2 Wanneer het grote voordeel dat mensen hebben gekregen vergeleken wordt met de beloften die zij zich voorstellen van God te krijgen, of met de voorspoed die zij wensen, wat komt er dan uit dat mensen het hardst nodig hebben? Wat is er belangrijker: jouw verlangen naar zegeningen, of het leven echt uitleven dat God je geschonken heeft? Waardoor mag je voor God komen en Hem waarlijk aanbidden, zodanig dat Hij je niet veracht, verlaat of straft? Waardoor mag je voor eeuwig leven?

3 Alleen door het leven dat van God komt te aanvaarden, kun je je eigen leven redden. Als je dit leven weet te verkrijgen, zal je leven onbegrensd zijn; dit is het eeuwige leven. Als iemand het leven dat van God komt niet heeft verkregen, dan moet die persoon zeker sterven, en is zijn leven eindig. Kan een eindig leven een eeuwig leven worden genoemd? Je krijgt het eeuwige leven van God. Kan je verlangen naar zegeningen die daarvoor in de plaats komen? Kan het verlangen naar zegeningen van de mensen hen van de dood redden?

Naar Het Woord, Deel III, De gesprekken van Christus van de laatste dagen, De mens is de voornaamste begunstigde van Gods managementplan

Vorige: 403 Je hebt zoveel gekregen vanwege geloof

Volgende: 405 Is dit waar geloof in God?

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek