Vraag 1: Ik wat niet begrijp: als Bliksem uit het oosten de ware weg is, waarom wordt hij dan zo krachtig bestreden door de CCP-overheid? En waarom zouden ook religieuze leiders hen zo heftig veroordelen? Natuurlijk zijn ook voorgangers en ouderlingen vervolgd door de CCP-overheid. Maar wat betreft Bliksem uit het oosten – hoe kan het dat de voorgangers en ouderlingen die God dienen dezelfde visie en opstelling hebben als de CCP-overheid? Wat is daar de reden van?

Antwoord: De Bijbel zegt: “De hele wereld ligt in verdorvenheid” (1 Joh. 5:19). De Heer Jezus zei ook: “Dit is een verdorven generatie(Luc. 11:29). Wat is de omvang van de duisternis en het kwaad op de wereld? In het Tijdperk van Genade werd, tot redding van de mensheid, de vleesgeworden Heer Jezus gekruisigd door de religieuze kringen en de heersers van die dagen. In de laatste dagen is Almachtige God, die waarheden uitdrukt en over de mensheid oordeelt, ook ontvangen met veroordeling en verzet van religieuze kringen en de CCP-overheid en is Hij afgewezen door dit tijdperk. Daarmee zijn deze woorden van Jezus vervuld: “Want zoals de bliksem licht geeft wanneer hij van de ene naar de andere kant van de hemel flitst, zo zal de Mensenzoon verschijnen. Maar eerst moet hij veel lijden en door deze generatie verworpen worden(Luc. 17:24-25). Deze profetie van de Heer Jezus is nu eindelijk vervuld. Al wie hongert naar Gods verschijnen, zou moeten inzien dat de Heer al is aangekomen en bezig is met zijn oordeelswerk van de laatste dagen. De profetie van de Heer Jezus is al vervuld. Zien mensen nog steeds niet dat dat een feit is? Atheïstische regimes en de meerderheid van de religieuze leiders zijn satanische krachten die God en de waarheid haten. Dat kan worden bevestigd door wat er gebeurde met de kruisiging van de Heer Jezus. Daarom wordt de ware weg altijd verworpen door atheïstische regimes en religieuze kringen. En wie de ware weg predikt en de waarheid praktiseert, wordt verdacht gemaakt en vervolgd. Zoals de Heer Jezus zei: “Wanneer de wereld je haat, bedenk dan dat ze mij eerder haatte dan jullie. Als jullie bij de wereld zouden horen, zou ze jullie hebben liefgehad als iets van haarzelf, maar jullie horen niet bij haar, want ik heb jullie uit de wereld weggeroepen. Daarom haat ze jullie(Joh. 15:18-19). Het is daarom dat, door de hele geschiedenis heen, de enige mensen die de ware weg kunnen accepteren en de enig ware God kunnen volgen de paar mensen zijn die de waarheid werkelijk liefhebben en zoeken. Terwijl de meeste mensen satanische krachten volgen. Of uit angst voor vervolging de ware weg mijden, en de kans mislopen om door God te worden gered! Daarom heeft de Heer Jezus de mens ooit gewaarschuwd: “Ga door de nauwe poort naar binnen. Want de brede weg, die velen volgen, en de ruime poort, waar velen door naar binnen gaan, leiden naar de ondergang. Nauw is de poort naar het leven, en smal de weg ernaartoe, en slechts weinigen weten die te vinden(Mat. 7: 13-14).

uit het filmscenario van ‘Doorbreek de strik’

Vorige: Vraag 8: Je zegt dat Paulus nooit echt berouw had. Maar Paulus zei dat leven voor hem Christus is. Hoe interpreteer je dat dan?

Volgende: Vraag 2: Als Bliksem uit het oosten de ware weg is, wat is dan de basis van je belijdenis? Wij geloven in de Heer Jezus omdat Hij ons kan redden, maar hoe krijg je bevestigd dat Bliksem uit het oosten de ware weg is?

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Vraag 3: Sinds we het werk van Almachtige God in de laatste dagen bestuderen, hebben de religieuze leiders Almachtige God nog feller veroordeeld. Ze doen wat ze kunnen om te verhinderen dat we de ware weg bestuderen. Het is niet anders dan de manier waarop de joodse farizeeërs al die jaren geleden de Heer Jezus bestreden en verwierpen! Ik heb de afgelopen dagen nagedacht. Waarom verscheen God twee keer in het vlees om Zijn werk te doen en werd Hij twee keer geconfronteerd met de collectieve veroordeling en vervolging door de religieuze gemeenschap en atheïstische regering? In de laatste dagen verschijnt Almachtige God en werkt Hij om de waarheid uit de drukken door te spreken en te werken voor de zuivering en redding van de mensheid. Waarom zijn de religieuze gemeenschap en de Chinese communistische regering zo haatdragend jegens Christus dat ze zelfs het perskorps en de gewapende politiemacht mobiliseren om Christus te veroordelen, te belasteren, te vangen en te verdelgen? Het doet me denken aan toen koning Herodes hoorde dat de koning van de Joden, de Heer Jezus, was geboren en hij bevel gaf om alle mannelijke kinderen onder de twee jaar in Bethlehem te vermoorden. Hij liet liever duizenden kinderen doden dan dat hij Christus spaarde. Toen God kwam om de mensheid te redden, waarom verwelkomden de religieuze gemeenschap en de regering Hem toen niet en veroordeelden en belasterden ze in plaats daarvan Gods verschijning en werk? Waarom putten ze alle middelen van het hele land uit om Christus te kruisigen? Waarom is de mensheid zo kwaadaardig en gedraagt ze zich zo haatdragend jegens God?

Antwoord: De vraag is heel belangrijk. Van de hele mensheid begrijpen slechts enkelen het helemaal! Waarom de mensheid God zo fanatiek...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek