Vraag 4: Religieuze voorgangers en ouderlingen leggen vaak de woorden van mensen in de Bijbel uit, vooral de woorden van Paulus, in plaats van de woorden van de Heer te verspreiden of de intenties van de Heer Jezus te bespreken. Dat is een feit. Maar er is nog altijd iets wat ik niet begrijp. Is niet de hele Schrift geïnspireerd door God? Is niet alles in de Bijbel het woord van God? Moet je in de Bijbel zo’n scherp onderscheid maken tussen de woorden van mens en God? Zijn de woorden van mensen in de Bijbel niet door God geïnspireerd?

Antwoord: “De gehele schrift is geïnspireerd door God.” Weet je wie dat gezegd heeft? Zei God dat, of zei een mens het? Waar baseer je op dat “De gehele schrift is geïnspireerd door God”? “De gehele schrift is geïnspireerd door God”. Dit is niet gezegd door Jehova God, of door de Heer Jezus of door de Heilige Geest, maar door Paulus. Paulus is niet Christus, hij is gewoon een verdorven mens. Hoe kon hij weten dat alle schriftteksten geïnspireerd zijn door God? Of de Bijbel geïnspireerd is door God, weet alleen God zelf. Alleen Christus kan deze vraag beantwoorden, omdat de mens dit soort dingen helemaal niet kent of doorziet. De Bijbel begon toen Mozes Genesis schreef. En minstens 1000 jaar later begon de Heer Jezus pas met Zijn werk. Paulus kende geen enkele schrijver van de Bijbel. Hoe kon hij weten dat de woorden van die mensen geïnspireerd waren door God? Konden die schrijvers Paulus vertellen dat al hun woorden geïnspireerd waren door God? Dit toont aan dat er geen feitelijke basis is voor wat Paulus beweerde! Wat hij zei was een weerslag van zijn persoonlijke kennis van de Bijbel. Hij sprak niet namens de Heer Jezus en ook niet namens de Heilige Geest. Dat is waar! Op basis van deze woorden van Paulus concluderen religieuze voorgangers en ouderlingen dat alle woorden in de Bijbel geïnspireerd zijn door God en Gods woorden zijn. Dit is in volledige tegenspraak met historische feiten! In het tijdperk van de apostelen, toen de brieven aan de gemeenten waren verstuurd, had iedereen gezegd dat het de woorden van de apostelen waren, de woorden van broeder Paulus. Niemand had gezegd dat deze woorden waren geïnspireerd door God of dat het de woorden van de Heer Jezus waren. Zelfs Paulus had niet durven beweren dat zijn woorden Gods woorden waren, of door God geïnspireerd waren. En al helemaal niet dat hij namens de Heer Jezus sprak. Dus de uitspraak “Elke schrifttekst is door God geïnspireerd” kan gewoon niet kloppen! “Elke schrifttekst is door God geïnspireerd” is alleen door Paulus gezegd. En het slaat alleen op het Oude Testament, maar toch geloven mensen alles. Hoe kunnen mensen deze uitspraak van Paulus geloven? Hadden ze deze uitspraak van iemand anders geaccepteerd? Dit bewijst dat mensen uit eerbied te veel op Paulus vertrouwen. Men ziet Paulus' woorden als Gods woorden. Zijn dit niet slechts noties en inbeeldingen van de mens? Dit openbaart ons dat het hart van de mens alleen Paulus bevat en niet de Heer Jezus. Dit zijn mensen die mensen vereren en volgen, en niet mensen die de Heer vrezen en verheerlijken.

uit het filmscenario van ‘Doorbreek de strik’

Vorige: Vraag 3: Voorgangers en ouderlingen preken op basis van de Bijbel. Als je de Bijbel uitlegt en zorgt dat mensen de Bijbel volgen, verheerlijk je dan de Heer niet en getuig je niet van Hem? Is het verkeerd dat voorgangers en ouderlingen de Bijbel uitleggen? Hoe kunnen jullie zeggen dat ze hypocriete farizeeën zijn?

Volgende: Vraag 5: Ik geloof dat alle schriftteksten geïnspireerd zijn door God! Wat Paulus heeft gezegd, moet wel kloppen! Jullie maken duidelijk onderscheid tussen de woorden van mensen en die van God in de Bijbel. Hoe kun je zien welke woorden Gods woorden zijn en welke die van een mens?

Rampen zoals oorlogen en pandemieën komen vaak voor over de hele wereld. Hoe kunnen we de terugkeer van de Heer verwelkomen en Gods bescherming krijgen tijdens rampen? Neem deel aan onze gebedsbijeenkomst om de weg te vinden.

Gerelateerde inhoud

Vraag 3: Sinds we het werk van Almachtige God in de laatste dagen bestuderen, hebben de religieuze leiders Almachtige God nog feller veroordeeld. Ze doen wat ze kunnen om te verhinderen dat we de ware weg bestuderen. Het is niet anders dan de manier waarop de joodse farizeeërs al die jaren geleden de Heer Jezus bestreden en verwierpen! Ik heb de afgelopen dagen nagedacht. Waarom verscheen God twee keer in het vlees om Zijn werk te doen en werd Hij twee keer geconfronteerd met de collectieve veroordeling en vervolging door de religieuze gemeenschap en atheïstische regering? In de laatste dagen verschijnt Almachtige God en werkt Hij om de waarheid uit de drukken door te spreken en te werken voor de zuivering en redding van de mensheid. Waarom zijn de religieuze gemeenschap en de Chinese communistische regering zo haatdragend jegens Christus dat ze zelfs het perskorps en de gewapende politiemacht mobiliseren om Christus te veroordelen, te belasteren, te vangen en te verdelgen? Het doet me denken aan toen koning Herodes hoorde dat de koning van de Joden, de Heer Jezus, was geboren en hij bevel gaf om alle mannelijke kinderen onder de twee jaar in Bethlehem te vermoorden. Hij liet liever duizenden kinderen doden dan dat hij Christus spaarde. Toen God kwam om de mensheid te redden, waarom verwelkomden de religieuze gemeenschap en de regering Hem toen niet en veroordeelden en belasterden ze in plaats daarvan Gods verschijning en werk? Waarom putten ze alle middelen van het hele land uit om Christus te kruisigen? Waarom is de mensheid zo kwaadaardig en gedraagt ze zich zo haatdragend jegens God?

Antwoord: De vraag is heel belangrijk. Van de hele mensheid begrijpen slechts enkelen het helemaal! Waarom de mensheid God zo fanatiek...

Instellingen

  • Tekst
  • Thema's

Effen kleuren

Thema's

Lettertype

Lettergrootte

Regelruimte

Regelruimte

Paginabreedte

Inhoud

Zoeken

  • Zoeken in deze tekst
  • Zoeken in dit boek